Škoda Auto za tři čtvrtletí roku 2025 pokračovala v růstu dodávek, tržeb i zisku a potvrdila pozici třetí nejprodávanější značky automobilů v Evropě
Další nárůst poptávky: Za prvních devět měsíců roku 2025 dodala Škoda 765 700 vozů
(meziročně +14,1 %) a v Evropě upevnila svoji pozici 3. nejprodávanější značky
Solidní finanční ukazatele: Tržby vzrostly na 22,344 mld. eur (+9,5 %), provozní zisk
dosáhl 1,790 mld. eur (+5,4 %) a čistý peněžní tok činil 1,934 mld. eur (−2,8 %)
Vysoká ziskovost: Rentabilita tržeb 8,0 % (2024: 8,3 %) potvrzuje spolehlivý obchodní
model – Škoda Auto zůstává jednou z nejziskovějších objemových značek v Evropě
Elektrifikace zrychluje: Škoda dodala celosvětově 150,700 elektrifikovaných vozů;
v Evropě elektrické a plug-in hybridní modely dohromady tvoří již 24,1 % dodávek
(vloni: 11,1 %) a modely Elroq a Enyaq jsou zde na 3. a 6. místě mezi elektromobily
Internacionalizace pokračuje: Rekordní dodávky 49 400 vozů v Indii (+106,1 %)
zásluhou vysoké poptávky po lokálně vyráběných modelech

Škoda Auto za první tři kvartály roku 2025 zaznamenala
výborné finanční výsledky: tržby vzrostly na 22,344 mld. eur (+9,5 %), provozní zisk se
zvýšil na 1,790 mld. eur (+5,4 %) a čistý peněžní tok zůstal na velmi dobré úrovni
1,934 mld. eur (−2,8 %). Solidní je nadále i rentabilita tržeb ve výši 8,0 % (vloni: 8,3 %),
dokládající pozici značky Škoda mezi nejziskovějšími objemovými značkami v Evropě.
Zákazníkům po celém světě bylo dodáno 765 700 vozů, což znamená meziroční nárůst
o 14,1 %. V Evropě (zahrnuje EU 27, Spojené království, Švýcarsko, Norsko a Island)
značka dodala 616 300 vozů a obhájila svoji 3. pozici absolutně. Podíl plně elektrických
(BEV) a plug-in hybridních vozidel (PHEV) tvoří v tomto regionu již 24,1 % dodávek
(před rokem: 11,1 %), navíc modely Elroq a Enyaq jsou zde na 3. a 6. místě mezi
elektromobily. Elroq navíc překonal zlomovou hranici 100 000 objednávek od zahájení
prodeje. V plném proudu je také internacionalizace značky – v Indii Škoda dosáhla
historického maxima se 49 400 dodanými vozy (+106,1 %) a ve Vietnamu byla během
roku spuštěna výroba modelu Kushaq, od září se zde vyrábí i prodává také sedan Slavia.
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Výborné výsledky
značky Škoda po devíti měsících letošního roku dokazují, že naše strategie funguje. Rosteme
se ziskem, rychleji elektrifikujeme a expandujeme po celém světě. Skutečnost, že si pevně
držíme pozici třetí nejprodávanější automobilové značky v Evropě a že jsme zároveň
zdvojnásobili dodávky v Indii, ukazuje sílu našeho týmu a našich partnerů i hlubokou důvěru
našich zákazníků. Postupujeme vpřed s jistotou, efektivitou a odvahou utvářet budoucnost
mobility.“
Holger Peters, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Finance, IT a právní
záležitosti, vysvětluje: „I po třetím čtvrtletí zůstávají naše výsledky velmi dobré. Jedná se
o skvělý úspěch, zejména vzhledem k přetrvávajícím výzvám na trhu. Nárůst provozního zisku
o 5,4 % na 1,790 miliardy eur a pozitivní vývoj čistého peněžního toku potvrzují pevný základ
našeho obchodního modelu a přínosy důsledného zavádění programu Next Level Efficiency+.
Kromě toho pokračujeme v hledání potenciálu pro úsporu nákladů synergiemi ve skupině
značek Brand Group Core, například při vývoji a výrobě připravovaného plně elektrického
crossoveru Epiq. I nadále zůstáváme přesvědčeni o naší schopnosti udržet pozitivní trajektorii
prostřednictvím disciplinovaného sledování nákladů a soustředění se na strategické cíle.“
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing,
přibližuje: „Zájem o vozy Škoda během prvních tří čtvrtletí výrazně vzrostl. V Evropě
překonáváme celkový trh a držíme třetí příčku díky široké nabídce modelů, zároveň jsme
druhou nejprodávanější značkou u velmi důležitých fleetových zákazníků. Navíc téměř každý
čtvrtý vůz Škoda v Evropě je elektrifikovaný a to nám dává hodně optimismu do budoucna.
Naším dalším krokem bude uvedení nového crossoveru Škoda Epiq, který se stane vstupním
vozem značky Škoda do světa elektromobilů, a to s cenou, jež se na mnoha trzích vyrovná
modelu Kamiq se spalovacím motorem.“

Škoda Auto v roce oslav 130 let existence pokračuje se solidními výsledky
Škoda Auto za tři čtvrtletí celkem dodala zákazníkům po celém světě 765 700 vozů (před
rokem 671 300). O meziroční nárůst 14,1 % se zasloužil větší odbyt na významných trzích
v Evropě a také v Indii, ale rovněž dosud nejširší a nejmodernější modelová nabídka obsahující
všechny typy pohonů.
Český výrobce díky tomu roste rychleji než celkový trh a zůstává třetí nejprodávanější
značkou v Evropě (EU 27 + 4). Strategickým cílem značky je být v Evropě do roku 2030
trvale mezi třemi nejžádanějšími výrobci.
Významný růst pokračuje i na největším odbytišti značky: v Německu Škoda dodala
153 800 vozů (o 13 800 vozů víc; meziročně +9,9 %). Další významné přírůstky byly
zaznamenány na druhém největším trhu, v České republice (67 700 vozů; +6 000; +9,8 %),
i na třetím odbytišti v pořadí, ve Spojeném království (66 100 vozů; +7 800; +13,4 %), ale také
v Dánsku (15 100 vozů; +5 600; +59,2 %) a Španělsku (30 000; +5 400; +21,9 %).
Mimořádným úspěchem je dosažení pozice číslo 2 v celé Evropě v rámci prodeje fleetovým
zákazníkům (bez započtení služebních vozů a vozů v pronájmu).
Elektrifikace zrychluje: modely Elroq a Enyaq mezi nejžádanějšími elektromobily v Evropě
Celosvětově dodala Škoda Auto za tři čtvrtletí letošního roku 150 700 elektrifikovaných vozů
(elektromobilů i plug-in hybridů) Škoda. Působivý je výsledek zejména v Evropě, kde podíl
vozidel BEV a PHEV dohromady dosáhl 24,1 % (2024: 11.1%). V kategorii čistě elektrických
vozů se Škoda za prvních devět měsíců roku 2025 stala 4. nejprodávanější značkou s tržním
podílem 6,6 %.
Zásadní je úspěch elektromobilů Škoda, těch značka celosvětově dodala 118 600, z toho
60 400 jednotek modelu Elroq, 58 200 vozů modelové řady Enyaq. V Evropě se tato dvojice
řadí mezi nejprodávanější elektromobily: Elroq je třetí a Enyaq šestý.
Elroq je jedničkou mezi elektromobily v České republice, Dánsku a na Slovensku a mezi třemi
nejžádanějšími bateriovými vozy v Rakousku, Nizozemsku a Švýcarsku. Enyaq se umístil
v TOP3 v Česku, Německu, Finsku, Rakousku, Slovensku a Švýcarsku. Poptávka zákazníků
přitom roste i nadále: v září Škoda Auto zaznamenala historické maximum v dodávkách
elektromobilů (17 400 za jediný měsíc), do konce října společnost přijala více než
170 000 objednávek plně elektrických modelů po celém světě.
Nejoblíbenějším vozem značky Škoda zůstává Octavia se 142 200 dodávkami zákazníkům,
následovaná modely Kodiaq a Kamiq.
Internacionalizace a úspěch v Indii pokračují, spuštěna výroba ve Vietnamu
Škoda zaznamenala nárůst dodávek i na dalších zahraničních trzích. V Indii, která vedle Evropy
tvoří druhý pilíř odbytu, automobilka významně posílila. Celkové dodávky zákazníkům se
meziročně více než zdvojnásobily a dosáhly historického maxima 49 400 vozů (+106,1 %).
Zásadní podíl na tomto úspěchu má model Kylaq s 30 100 dodanými vozy. Zároveň byl v září
dosažen milník v podobě 100 000 vyrobených vozů Kushaq.
Ve Vietnamu došlo v září k zahájení výroby a prodeje sedanu Slavia, druhého lokálně
montovaného vozu značky Škoda. V říjnu zde získala Škoda Kodiaq v renomované anketě
Better Choice Awards titul „Rodinný vůz roku“.
V Turecku, druhém největším zámořském trhu značky Škoda, se dodávky navýšily
na 32 200 vozů (+7,0 %), zejména díky velkému zájmu o modely Superb a Octavia. V Maroku
automobilka dosáhla 4 500 dodaných vozů zákazníkům (+43,8 %) a posílila tak svou pozici
v oblasti severní Afriky.

Další elektrifikace nabídky: městský SUV crossover Epiq a 7místné rodinné SUV
V září představila automobilka studii modelu Škoda Epiq, reálný předobraz připravovaného
plně elektrického městského SUV crossoveru s plánovaným uvedením na trh v roce 2026.
Půjde o vstupní model značky Škoda do světa elektromobility s pořizovací cenou, jež bude
na mnoha trzích na úrovni modelu Kamiq se spalovacím motorem.
Česká automobilka rovněž uvede sériovou podobu studie Vision 7S, vrcholného rodinného
SUV s elektrickým pohonem. Pohled ještě dále skýtá nedávno odhalený koncept Vision O,
který nabízí konkrétní ukázku elektrické budoucnosti vozů kombi a evoluci designového
jazyka Modern Solid.
Škoda Auto Group1) – Klíčové hospodářské ukazatele za první tři čtvrtletí 20252)
leden–září 25 leden–září 24 změna
Dodávky zákazníkům vozů 765 700 671 300 +14,1 %
Výroba3) vozů 837 000 780 500 +7,2 %
Odbyt4) vozů 869 700 808 700 +7,5 %
Tržby mil. eur 22 344 20 399 +9,5 %
Provozní výsledek mil. eur 1 790 1 699 +5,4 %
Rentabilita tržeb % 8,0 8,3 –
Investice mil. eur 1 304 1 182 +10,3 %
Čistý peněžní tok mil. eur 1 934 1 990 −2,8 %
1) Škoda Auto Group zahrnuje společnosti Škoda Auto a.s., Škoda Auto Slovensko s.r.o., Škoda Auto Deutschland GmbH,
Škoda Auto Volkswagen India Pvt. Ltd.
2) Procentuální odchylky jsou vypočteny z nezaokrouhlených čísel.
3) Zahrnuje výrobu ve skupině Škoda Auto Group, bez výroby v partnerských montážních závodech v Číně a na Slovensku, ale
včetně ostatních koncernových značek jako Seat/Cupra, Volkswagen a Audi; výroba vozů bez dílčích/kompletních sestav.
4) Zahrnuje odbyt skupiny Škoda Auto Group prodejním společnostem, včetně dalších koncernových značek jako Seat/Cupra,
Volkswagen, Audi, Porsche, Bentley a Lamborghini.
Celosvětové dodávky vozů za první tři čtvrtletí 2025 ve vybraných prodejních regionech
Prodejní region leden–září 25 leden–září 24 změna
Západní Evropa 443 200 392 700 +12,9 %
Německo (největší trh) 153 800 140 000 +9,9 %
Střední Evropa 150 200 138 400 +8,5 %
Česká republika 67 700 61 700 +9,8 %
Východní Evropa 39 300 36 000 +9,1 %
Čína 10 800 11 800 −8,6 %
Indie 49 400 24 000 +106,1 %
Ostatní trhy 72 800 68 400 +6,4 %
Celkem na světě 765 700 671 300 +14,1 %
Dodávky vozů Škoda zákazníkům za první tři čtvrtletí roku 2025
(v kusech, zaokrouhleno, po modelech; změna v % oproti stejnému období roku 2024):
Model leden–září 25 změna
Škoda Octavia 142 200 −13,8 %
Škoda Kodiaq 96 200 +19,9 %
Škoda Kamiq 95 400 +3,3 %
Škoda Fabia 90 000 +6,0 %
Škoda Karoq 78 300 −4,2 %
Škoda Elroq 60 400 ++
Škoda Enyaq 58 200 +14,6 %
Škoda Superb 54 500 +8,6 %
Škoda Scala 40 400 −4,9 %
Škoda Kylaq 30 100 ++
Škoda Slavia 10 200 −8,4 %
Škoda Kushaq 9 800 −22,7 %
Celkem na světě 765 700 +14,1 %

Škoda Auto
• se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level Škoda Strategy“;
• usiluje o to, aby se do konce dekády zařadila mezi tři nejprodávanější značky v Evropě tím, že zákazníkům nabízí to nejlepší z obou
světů prostřednictvím řady atraktivních modelů s plně elektrickými, hybridními a spalovacími pohonnými jednotkami;
• efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, Vietnam a region ASEAN;
• v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq;
• v roce 2024 dodala zákazníkům celosvětově více než 926 000 vozů;
• je více než 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
• je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
• samostatně vyvíjí a vyrábí komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky pro další značky
koncernu Volkswagen;
• provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také ve Vietnamu a na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
• zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.
PR
PR