Pražský Rallysprint 2025. Spouštíme soutěž o vstupenky!

TipCars Pražský Rallysprint 2025  je na dohled.
Jede se ve dnech 5. – 6. 12. 2025, tedy  hlavně v sobotu

Tato rally je pořádána podle Mezinárodních sportovních řádů FIA (MSŘ) a jejich příloh, Národních sportovních řádů AS AČR (NSŘ), Standardních propozic pro rally AS AČR (SPR) a těchto zvláštních ustanovení (ZU). Modifikace, doplnění a/nebo změny těchto Zvláštních ustanovení budou oznámeny prostřednictvím očíslovaných a datovaných Prováděcích ustanovení (Bulletinů) vydaných pořadatelem nebo sportovními komisaři. MSŘ, NSŘ a SPR pro rok 2025 jsou k dispozici na stránkách www.autoklub.cz.

1.3 Celková délka RZ a celková délka trati
– délka RZ: 40,28 Km
– délka trati: 11,7 Km

Spouštíme soutěž o ( pravděpodobně ) dvě vstupenky!

Odpovědi se jménem a místem bydliště soutěžícího posílejte tradičně na naši redakční adresu : motor-max@seznam.cz do posledního listopadového dne roku 2025 do půlnoci.

Stačí správně odpovědět a mít trochu štěstí. Otázky jsou velmi jednoduché a jistě si s nimi poradí každý fanoušek rallye:

1.) V minulosti se v závodním voze na sedadle spolujezdce objevili i někteří politici: Byl to třeba:

a) končíci premiér Petr Fiala

b) bývalý prezident Miloš Zeman

c) současný prezident Petr Pavel, velký fanoušek motorsportu

d) Mirek Topolánek

2. Druhá otázka  navazuje na první. S kým dotyčný  jel ?

a)  s Romanem Krestou

b)  s Petrem Semerádem

c)  s Martinem Semerádem

d)  s Václavem Pechem

 

Další info   o akci :

12.2.1 Start do polokruhové rychlostní zkoušky RZ 2/4/5 a RZ 6 Epilog
Po příjezdu ke startu bude posádkám do jízdního výkazu zaznamenán předpokládaný čas startu do RZ, který je počátkem jízdní doby do příští ČK. Start nebude prováděn na celou minutu, vjezd do RZ bude řízen časoměřičem s ohledem na bezpečnost jezdců. Do RZ posádka vjede na pokyn časoměřiče v okamžiku, kdy je trať volná. Přesný čas startu jí bude změřen fotobuňkou.
Proběhne-li start v předpokládaném časovém intervalu startu (cca 1 minuta), ukáže časoměřič 5 vteřin před rozsvícením zeleného světla posádce tabulku s číslem 5.
V případě potřeby delšího časového intervalu než lze předpokládat, ukáže časoměřič posádce nejdříve tabulku STOP a následně pak 5 vteřin před rozsvícením zeleného světla tabulku s číslem 5.
Start v době svítícího červeného světla je zakázán. Při nedodržení těchto předpisů bude posádka nahlášena sportovním komisařům. V případě poruchy semaforu odstartuje posádka na jasný pokyn časoměřiče (např. vlajkou, paží,…).

12.3 Cílový ceremoniál
Sportovní část rally končí v ČK 5A.
Průjezd RZ 6 /neměřený Epilog/ a cílovou rampou není povinný, posádka však musí případné vynechání cílové rampy a Epilogu nahlásit v ČK 5A, kde zároveň odevzdá jízdní výkaz. Zde bude časoměřičem zapsána jasná informace, jak se rozhodl. Zároveň je povinna neopouštět servisní areál, a to až do vyvěšení konečných výsledků.
Ostatní posádky, jedoucí RZ 6 Epilog, se řídí standardně časovým harmonogramem, ZÚ a časovým sledem ČK.

12.3.1 Předčasný příjezd
Předčasný příjezd do cíle rally je povolen

12.4 Rychlostní zkoušky
12.4.1 Retardéry
Na trati RZ budou z bezpečnostních důvodů zřízeny retardéry dle čl. 53.6 SPR. Rozhodčí faktu budou zveřejněni na oficiální vývěsce.
Za nesprávné projetí retardérem udělí ředitel tyto penalizace:
– převrácení nebo posunutí alespoň jedné části mimo základnu nebo posunutí více částí retardéru 30 sekund
Posunutí části retardéru je myšlen stav, kdy se balík posune ze své obmalované základny (kruhu).
Převrácení balíku je považováno za posunutí mimo základnu.
Ve sporných případech rozhodnou sportovní komisaři.

12.4.2 Okruhové rychlostní zkoušky RZ 2/4/5
12.4.2.1 V okruhové rychlostní zkoušce se stejná část trati (okruh) projíždí několikrát za sebou. Po odstartování do RZ posádka pokračuje podle itineráře v jízdě po okruhové trati, absolvuje stanovený počet kol, která si sama počítá. Po absolvování předepsaného počtu kol pokračuje dle itineráře do letmého cíle. V průběhu okruhové RZ je pod trestem vyloučení ze soutěže zakázána exhibiční jízda (tzv.“kolečka“) před diváckými prostory. Kontrolou budou pověřeni rozhodčí faktu.
12.4.2.2 Posádka, která neabsolvuje plný počet předepsaných okruhů, ale projede letmým cílem a stanovištěm stop, obdrží ve zkoušce čas 15 minut (s výjimkou případů podle čl.12.4.2.3). Posádce, která ujede více okruhů, než je předepsaný počet, bude započítán skutečný čas za všechny odjeté okruhy a bude oznámena sportovním komisařům.
12.4.2.3 Posádkám, které nedokončí pro technickou závadu RZ 1 nebo 2, bude přidělen náhradní čas 10 minut za každou nedokončenou RZ. Tyto posádky mohou nastoupit do RZ 3.
12.4.2.4 Posádky, kterým bude vyvěšena červená vlajka, pokračují sníženou rychlostí až k výjezdu z okruhu a ihned pokračují do cíle RZ (bez ohledu na počet absolvovaných kol). Těmto posádkám bude přidělen náhradní čas v souladu s čl. 39 SPR.

12.4.3 RZ 6 Epilog
12.4.3.1 Po odstartování RZ posádka pokračuje podle itineráře v exhibiční jízdě do STOP a podle itineráře pokračuje do servisního parkoviště do ČK 6A. Při této RZ nebude měřen čas.

12.5 Ostatní postupy (včetně pořadatelských a promotérských akcí)
12.5.1. Servisní zóna
Místo: Strahov, Zátopkova ul.
Datum a čas: 5.12.2025 od 18:00 hod.
Pohyb vozidel v servisní zóně
V době mezi vjezdem prvního soutěžního vozidla do servisu a odjezdem posledního vozidla z něj je vjezd jakýchkoliv servisních vozidel do servisní zóny či jejich pohyb v něm striktně zakázán. Každé porušení bude pokutováno ředitelem rally ve výši 2000 Kč.

Servisní zóna je jednosměrné jak pro vozy rally, tak pro servisní a doprovodná vozidla. Maximální rychlost v servisním parkovišti je 30 km/h.

12.5.2 Průzkumná vozidla
Nejsou povolena.

12.6 Oficiální čas používaný během rally
Český telefonní čas můžete získat na tel. čísle 14112.

12.7 Vstup do prostor přeskupení a uzavřeného parkoviště
12.7.1 Pracovníci monitorovacího systému mohou vstupovat do prostoru přeskupení a uzavřeného parkoviště za účelem údržby jednotek GPS namontovaných v soutěžních vozech. Musejí být doprovázení delegovaným technickým komisařem a alespoň jedním zástupcem týmu (jezdec, spolujezdec a/nebo soutěžící).

12.7.2 Televizní štáby, jehož pracovníci budou zveřejněni informací ředitele, jsou oprávněni vstupovat do prostoru přeskupení a uzavřeného parkoviště za účelem servisu, údržby, oprav anebo vyjmutí medií z televizních záznamových zařízení nainstalovaných v soutěžních vozech.

Podmínkou vstupu je doprovod technického komisaře a alespoň jednoho zástupce týmu (jezdec, spolujezdec a/nebo soutěžící).

13. OZNAČENÍ ČINOVNÍKŮ
Vedoucí stanovišť budou označeni takto:
Vedoucí RZ – Zelená vesta
Vedoucí ČK – Reflexní vesta
Vedoucí bezpečnosti RZ – Červená vesta
Traťoví komisaři v RB a BB – Oranžová vesta
Ostatní traťoví komisaři – Reflexní vesta
Vedoucí kontrolních stanovišť – Modrá vesta
Časoměřiči – Žlutá vesta nebo žlutý rukávník s nápisem „Časoměřič /Timekeeper“

14. KLASIFIKACE A CENY
14.1.1 Absolutní pořadí rally, pořadí v kategoriích 4WD, 2WD a HA.

14.2 Ceny
Vyhlášení závodu: OREA Hotel Pyramida, Bělohorská 125/24, Praha

15. ZÁVĚREČNÉ KONTROLY A PROTESTY
15.1. Závěrečná kontrola určených vozidel – Nekoná se

15.2. Poplatek při protestu
Stanoven ve výši: 14 000 Kč
Pokud protest vyžaduje demontáž a opětovnou montáž vybrané části vozidla, další poplatek bude upřesněn sportovními komisaři na doporučení Hlavního technického komisaře.

15.3. Poplatky při odvolání
národní (k ASN): 26 000 Kč
Všechny protesty a/nebo odvolání musejí být podány v souladu s čl. 5.2 a 5.3 NSŘ.