Devátá sezóna MS FIA Formula E odstartovala v Mexiku.

SLIBNÝ VÝKON PRO DS AUTOMOBILES O PRVNÍM VÍKENDU 9. SEZÓNY FORMULE E

 Devátá sezóna mistrovství světa ABB FIA Formula E odstartovala v Mexiku s novými vozy GEN3

  • Vozy DS E-TENSE FE23 si vedly velmi dobře ve volných trénincích i v závodě
  • Stoffel Vandoorne získal díky 10. místu svůj první bod pro DS Automobiles a tým PENSKE AUTOSPORT

V Mexiku začala 9. sezóna mistrovství světa ABB FIA Formula E. Přestože samotný závod zkomplikovaly náročné kvalifikační testy, jezdci DS Automobiles dokázali předvést dobrou úroveň výkonu nového vozu DS E-TENSE FE23, který společnost DS Automobiles postavila na start šampionátu ve spolupráci s PENSKE AUTOSPORT.

Na tomto prvním podniku sezóny se poprvé představily monoposty GEN3, které jsou výkonnější a účinnější než jejich předchůdci, což svědčí o neutuchajícím technologickém vývoji v oblasti elektromobility. Francouzský prémiový výrobce si v Mexico City zapsal na účet šampionátu, který slibuje silnější soupeře než kdykoli předtím, svůj první bod.

 

25 VERGNE Jean-Eric (fra), DS Penske Formula E Team, Spark-DS, DS E-Tense FE23

 

Důkazem konkurenceschopnosti nového vozu, který společnost DS Performance vyvinula, jsou dva volné tréninky, v nichž Jean-Eric Vergne zajel nejlepší čas a obsadil druhé místo a Stoffel Vandoorne byl dvakrát pátý. I když až do kvalifikace vše vypadalo dobře, při ní se tento trend nepotvrdil. Oba jezdci se museli spokojit s 11. a 14. místem na startovním roštu, přičemž Jean-Eric Vergne byl před svým novým týmovým kolegou.

 

Vozy DS E-TENSE FE23 v závodě potvrdily, že v letošní sezoně budou mít co říct. Úřadující šampion Stoffel Vandoorne se nikterak nevzdával. Nakonec si polepšil o čtyři pozice a v posledním kole vybojoval 10. místo. Naopak Jean-Eric Vergne v závěrečných okamžicích hodně ztratil. Po zisku dvou pozic měl technický problém s baterií, jedné ze společných součástí všech vozů předepsaných předpisy.

Incident ho stál umístění v první desítce, kde se pohyboval po celou dobu závodu. Dvanácté místo mu zanechává lehce hořkou pachuť v ústech.

 

Po úvodním závodě sezony na okruhu Hermanos Rodriguez se mistrovství světa ABB FIA Formula E přesouvá na okruh Diriyah v Saúdské Arábii, kde se 27. a 28. ledna uskuteční druhý a třetí závod sezony 2023.

 

 

Eugenio Franzetti, ředitel de DS Performance:

„Tento první letošní závod nám přinesl obrovské množství poznatků, které nám budou v budoucnu velmi užitečné. Jedno je jisté: naše vozy podávají dobré výkony! Je na nás, abychom toho využili a zazářili v dalších závodech.”

 

Stoffel Vandoorne, úřadující šampion Formule E:

„Je evidentní, že to nebyl ideální víkend. Myslím, že všichni v týmu doufali, že z Mexika odjedeme s více body. Nicméně i jeden bod se vyplatí a je to lepší než nic. Volné tréninky začaly dobře a oba vozy se pokaždé umístily v první pětce. Měl jsem z toho dobrý pocit, ale v kvalifikaci to nevyšlo podle plánu, zejména kvůli provozu na trati.

Nepodařilo se nám optimalizovat všechny aspekty. Startoval jsem ze 14. místa a věděl jsem, že to nebude snadné. Závod byl svižný, několikrát do něj zasahoval Safety Car a my jsme se toho hodně naučili. Bylo však velmi obtížné předjíždět a nemohl jsem se vyšplhat výš než na 10. místo.“

 

01 VANDOORNE Stoffel (bel), DS Penske Formula E Team, Spark-DS, DS E-Tense FE23

 

Jean-Éric Vergne, šampion Formule E z let 2018 a 2019:

„Je zřejmé, že to není výsledek, ve který jsme doufali. Bojoval jsem opravdu tvrdě, abych získal bodové umístění, a bohužel jsem měl těsně před cílem problém s baterií. Je to frustrující, protože jsem do toho dal všechno, abych získal body, které mohou na konci sezóny rozhodnout.

Ale chci si odnést to pozitivní: naše auto je dobré a o tomto víkendu jsme zjistili spoustu zajímavých věcí. Sezóna bude velmi dlouhá. S výkonným monopostem a tím, co jsme se dnes naučili, jsem přesvědčen, že si v příštích závodech povedeme lépe.“

 

Klíčové údaje od zapojení společnosti DS Automobiles do Formule E:

 

  • 90 závodů
  • 4 vítězné tituly
  • 15 vítězství
  • 44 pódiových umístění
  • 22 pole position

DS AUTOMOBILES

Značka DS, která vznikla v roce 2014, se opírá o výjimečný odkaz vozu DS z roku 1955. Jejím základním rysem je avantgardní duch a ambicí přiblížit zákazníkovi umění cestování ve francouzském duchu. Díky výjimečným produktům, využití know-how v oblasti francouzského luxusu a také programu služeb na míru DS Automobiles tak zákazníkům nabízí soubor jedinečných služeb před, během i po každé cestě.

Vozy DS jsou určeny pro zákazníky, kteří usilují o osobní vyjádření, rádi cestují a chtějí si užít každý moment. Snoubí se v nich elegance a špičkové technologie. Celosvětovou modelovou řadu značky DS tvoří modely nová DS 3, DS 4, nová DS 7 a DS 9.

DS Automobiles získala od svého zapojení do Formule E v roce 2015 řadu rekordů včetně dvou dvojitých titulů v Poháru týmů a Poháru jezdců a stojí na špici elektrifikace, neboť nabízí všechny své modely v elektrifikované verzi. Pod označením E-TENSE nabízí jak 100% elektrické vozy, tak plug-in hybridy s výkonem až 360 koní a pohonem všech kol. Od roku 2024 budou všechny nové modely, které DS Automobiles uvede na trh, výhradně 100% elektrické.

Pro náročné zákazníky vytvořila společnost DS Automobiles program exkluzivních prémiových služeb „ONLY YOU, luxus pozornosti“.

Značka DS, která je přítomna ve 41 zemích, vytvořila a vyvinula exkluzivní prodejní síť, kterou tvoří po celém světě více než 400 showroomů DS STORE.

Novinky o DS France sledujte na www.DSautomobiles.fr @ DS_France

a mezinárodní dění kolem značky DS na www.DSautomobiles.com    @DS_Official

 

 

PENSKE Autosport

PENSKE AUTOSPORT je americká závodní stáj, kterou v roce 2007 založil Jay Penske. Tým sídlí v Los Angeles v Kalifornii, která je největším trhem s elektromobily na světě.

Po mnoha úspěšných letech závodění v IndyCar (2007–2014) se tým s nadšením pustil do přechodu na elektromobilitu a stal se jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa ABB FIA Formule E.

Mottem týmu je latinská věta „E Pluribus Unum“, tedy „V jednotě je síla“.