Švédská rally: šest vozů Škoda Fabia RS Rally si připsalo mistrovské body do kategorie WRC2
› Na jediné soutěži FIA Mistrovství světa v rally, která se jede na sněhu, obsadily zákaznické týmy Škoda Motorsport šest z prvních deseti míst v kategorii WRC2.
› Mikko Heikkilä se spolujezdcem Kristianem Temonenem z Finska vybojovali s vozem Škoda Fabia RS Rally2 týmu TGS Worldwide ve WRC2 umístění na stupních vítězů.
› Posádky s vozy Škoda Fabia RS Rally2 slaví první a třetí místo v kategorii WRC Masters Cup.
Vozy Škoda na Švédské rally, druhém podniku FIA Mistrovství světa v rally (WRC), dominovaly výsledkové listině WRC2. Celkem šest vozů Škoda Fabia RS Rally2 se umístilo v první desítce konečného hodnocení této kategorie. Jako třetí na stupních vítězů kategorie WRC2 byla finská posádka Mikko Heikkilä/Kristian Temonen. Jedinou rally FIA Mistrovství světa v rally, která se jede na sněhu, podle očekávání ovládli jezdci ze severských zemí.

Čestné uznání jako nejvýše umístěná neskandinávská posádka získala dvojice Fabrizio Zaldivar z Paraguaye a jeho italský spolujezdec Marcelo Der Ohannesian. S vozem Škoda Fabia RS Rally2 s registrací týmu Toksport WRT dojeli na pozoruhodném šestém místě kategorie WRC2.
O tři příčky výše skončila finská posádka Mikko Heikkilä/Kristian Temonen. Posádka týmu TGS Worldwide, jedoucí s vozem Škoda Fabia RS Rally2, během soutěže ještě zvýšila své tempo. „Hodně bojuji s přilnavostí, i když se mi auto řídí dobře,“ shrnul Heikkilä páteční etapu, kterou dokončil na čtvrtém místě v kategorii WRC2. Změny v nastavení vozu Škoda Fabia RS Rally2 během večerního servisu přinesly kýžený efekt.
Druhý den zajela posádka Heikkilä/Temonen nejrychlejší časy kategorie WRC2 na dvou ze sedmi rychlostních zkoušek a postoupila na třetí místo. „Ten správný pocit je zpět,“ zářil Heikkilä v sobotním cíli. „Auto je mnohem lepší než včera díky klukům v servisu, a to je příjemné.“ Finové uhájili třetí místo až do cíle a odvezli si 15 bodů do celkového hodnocení mistrovství světa.
Dalšími v pořadí byli Finové Lauri Joona/Samu Vaaleri (Škoda Fabia RS Rally2 týmu MS Munaretto) a Isak Reiersen/Stefan Gustavsson (Škoda Fabia RS Rally2 týmu JC Raceteknik), kteří jezdí pod švédskou vlajkou. Za posádkou Zaldivar/Der Ohannesian dojel do cíle na osmém místě v kategorii WRC2 bývalý mistr světa kategorie WRC2 Pontus Tidemand. Švéd získal v roce 2017 za volantem továrního vozu Škoda titul a světový šampionát opustil na konci sezony 2020.

Při návratu na osmém místě kategorie WRC2 sdílel vůz Škoda Fabia RS Rally2 týmu JC Raceteknik s norským spolujezdcem Jørgenem Eriksenem. Mexicko-španělské duo Alejandro Mauro/Adrián Pérez (Škoda Fabia RS Rally2 týmu VP Garage/Mapo Motorsport) doplnilo desítku nejlepších jezdců kategorie WRC2 a získalo tak
poslední volný mistrovský bod v této kategorii.
Český mladík Filip Kohn s britským spolujezdcem Rossem Whittockem (Škoda Fabia RS Rally2 týmu Baumschlager Rallye & Racing) je následovali na 11. místě.
Vítězství a třetí místo v kategorii WRC Masters Cup, která je určena pro jezdce starší 50 let, získaly posádky vozů Škoda Fabia RS Rally2. Zvítězili Alexander Villanueva z týmu Mapo Motorsport se spolujezdcem Albertem Chamorrem ze Španělska. Na stupně vítězů vystoupili také Mexičan Miguel Granados a jeho španělský navigátor Marc Martí z týmu VP Garage. Estonci Robert Virves/Jakko Viilo, kteří nejeli o body do kategorie WRC2, byli po většinu rally nejvýše umístěnou posádkou značky Škoda.
Duo týmu RaceSeven vstupovalo do závěrečné etapy na třetím místě ve třídě RC2, ale v předposlední rychlostní zkoušce ztratilo 17 minut uvíznutím ve sněhové bariéře; nakonec v RC2 skončilo na 15. místě.
Po záludných alpských silnicích Rallye Monte-Carlo a zasněžených lesních cestách Švédské rally se nyní týmy WRC2 vydávají na první šotolinovou soutěž sezony. Safari Rally v Keni (20.– 23. března 2025) bude jediným africkým podnikem FIA Mistrovství světa v rally.

Číslo rally: 6 z 11
Jedenáct posádek s vozy Škoda Fabia RS Rally2 startovalo na Švédské rally v seznamu účastníků kategorie WRC2, šest z nich skončilo v první desítce této kategorie. V konečném pořadí kategorie WRC2 se umístilo celkem 19 posádek.
Švédská rally (S), 13.–16. února 2025, výsledky kategorie RC2
1. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (S/GB), Toyota GR Yaris Rally2, 2.42:02,3 h
2. Roope Korhonen/Anssi Viinikka (FIN/FIN), Toyota GR Yaris Rally2, +42,5 s
3. Mikko Heikkilä/Kristian Temonen (FIN/FIN), Škoda Fabia RS Rally2, +1:08,3 min
4. Lauri Joona/Samu Vaaleri (FIN/FIN), Škoda Fabia RS Rally2, +1:43,9 min
5. Isak Reiersen/Stefan Gustavsson (S/S), Škoda Fabia RS Rally2, +3:03,4 min
6. Fabrizio Zaldivar/Marcelo Der Ohannesian (PAR/I), Škoda Fabia RS Rally2, +3:35,3 min
Pořadí kategorie WRC2/Jezdci (po 2 ze 14 rally)
1. Yohan Rossel (F), Citroën, 25 bodů
2. Oliver Solberg (S), Toyota, 25 bodů
3. Eric Camilli (F), Hyundai, 17 bodů
4. Roope Korhonen (FIN), Toyota, 17 bodů
5. Léo Rossel (F), Citroën, 15 bodů
6. Mikko Heikkilä (FIN), Škoda, 15 bodů

Škoda Motorsport:
Škoda je v motoristickém sportu aktivní od roku 1901, a to jak zejména v rally, tak na okruzích.
Mezi největší úspěchy patří vítězství v Mistrovství Evropy cestovních vozů (ETCC) v roce 1981 s vozem ŠKODA 130 RS.
Od roku 2009 vybojovala pro českou automobilku mnoho úspěchů na tratích světových rally Škoda Fabia.
Do roku 2014 si Škoda Fabia S2000 (atmosférický motor 2,0 litru, pohon všech kol) zajistila v rally 50 mezinárodních a národních
titulů. Škoda Fabia S2000 také pomohla třikrát zvítězit ve FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a v Intercontinental Rally Challenge (IRC). V roce 2015 na scénu vstoupila Škoda Fabia R5 (motor 1,6 l turbo, pohon všech kol). Později se přejmenovala na Škoda Fabia Rally2 a po ní následovala dále zdokonalená Škoda Fabia Rally2 evo; tyto vozy do konce roku 2022 získaly v 68 zemích téměř 2000 vítězství. Během tohoto období vybojovali tituly v kategorii WRC2/WRC2 Pro FIA Mistrovství světa tovární jezdci Škoda Motorsport Jan Kopecký (CZ), Esapekka Lappi (FIN), Pontus Tidemand (S) a Kalle Rovanperä (FIN). Škoda Motorsport také v letech 2015 až 2019 získala pětkrát za sebou titul v kategorii WRC2/WRC2 Pro určený pro výrobce.
Od počátku sezóny 2020 změnila Škoda Motorsport strategii a začala s podporou privátních týmů. Úspěšný příběh pokračoval:
Andreas Mikkelsen (N) a Emil Lindholm (FIN) se s vozem Škoda Fabia Rally2 evo týmu Toksport WRT v letech 2021 a 2022 stali
mistry světa v kategorii WRC2. Tým Toksport WRT získal za podpory Škoda Motorsport v letech 2020 až 2023 čtyřikrát za sebou
v kategorii WRC2 také týmový titul. V sezoně 2024 se o titulu rozhodlo až v posledním závodě. Oliver Solberg z týmu TokSport
WRT se s vozem Škoda Fabia RS Rally2 umístil na druhém místě. Zákaznické týmy ŠKODA Motorsport získaly tituly rovněž ve FIA Mistrovství světa v rally (WRC), FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC), FIA Mistrovství Afriky v rally (ARC), FIA Mistrovství Severní a Střední Ameriky v rally (NACAM), FIA Mistrovství Jižní Ameriky v rally (CODASUR) a FIA Mistrovství Asie a Tichomoří v rally (APRC). Škoda Auto se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě; efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq; v roce 2024 dodala zákazníkům celosvětově více než 926 000 vozů; je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek; jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky; provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem; zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.
PR


































