Martina Michka nezastavily dva pády a v první etapě dojel desátý.

Martin Michek dojel desátý

Martin Michek rozjel Dakarskou rallye naprosto parádně! Jezdec týmu ORION – Moto Racing Group vybojoval desáté místo v úvodní etapě. Jeho týmový kolega Milan Engel skončil na 29. příčce. Všichni jezdci se prali hned v úvodu s velmi náročným terénem.

 

 „Etapa byla úplně šílená, kolem třiceti kilometrů se jelo jenom po poli plných kamenů. Ale výsledek je skvělý, chci neustále nahánět strach těm nejlepším. Mě se jen tak nezbaví,“ prohlásil v cíli Michek, pro kterého je to nejlepší dílčí výsledek. V minulém ročníku byl nejlépe jedenáctý.

 

Michek na nejrychlejšího Australana Tobyho Price, dvojnásobného dakarského vítěze, ztratil na 277 kilometrech rychlostní zkoušky 8:10 minuty. A za sebou nechal hodně jezdců z továrních stájí. „Je to určitě velký úspěch, protože kategorie motorek je nejlépe obsazenou na Dakaru a desátá místa si musíme hodně vážit. Nicméně ze zkušenosti víme, že po skvělém výsledku může přijít tvrdý pád, takže makáme dál,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group.

 

 

Martin Michek

 

Přitom špičkový motokrosař v neděli dvakrát s motorkou spadl. „Jednou docela dost, motorka je trošku poškrábaná. Takové brutální kameny vůbec neznám. Snažil jsem se držet tempo, dával si pozor, abych nedostal defekt. Špička ale jede opravdu rychle i na těch kamenech, valí to.

Mě rozhodně vyhovuje více měkčí podklad,“ dodal Michek, který v loňském roce bojoval o pozici nejlepšího nováčka Dakaru. Podobně náročnou trať nezažil Milan Engel, který odstartoval do sedmi ročníků nejtěžší maratonské soutěže.

 

Byla to asi nejvíce kamenitá trať, kterou si na Dakaru pamatuji. V minulém roce to tak kamenité nebylo, spíše se jelo rychle. Takový trial jsem nečekal. Přitom je potřeba zmínit, že na celou soutěž máme jenom šest pneumatik. Nevím, co to pořadatele napadlo,“ dodal Engel, který se pral také s navigací. „Ke konci etapy jsem asi na 8 kilometrů zabloudil společně s Lailou Saniz, nebylo to ideální. Motorka drží perfektně.“

 

Martin Michek měl v minulém roce velké zdravotní problémy – kvůli kolapsu jater skončil na přístrojích, šlo mu o život a hrozila mu transplantace. Vše ale překonal a nyní chce být na Dakarské rallye vidět. „Budu do toho dávat sto dvacet procent. Nejedu jenom za sebe, ale za celý tým, fanoušky a rodinu. Chtěl bych lidem přenášet z Dakaru můj adrenalin, aby mi věřili a fandili mi. To je pro mě také velmi důležité,“ prohlásil Michek.

 

 

Milan Engel

David Pabiška  se držel kolem  40 místa a kromě dvou pádů neměl  další problémy.

 

David Pabiška: „Navigácia bola dosť náročná a po dvoch rokoch som sa stále hľadal. Tiež som si potreboval vyskúšať, čo vydržia pneumatiky ktorých mám v našej kategórii obmedzený počet, ale vydržali viac ako som očakával, takže som spokojný. Skalnaté pasáže boli náročné, niekoľkokrát som spadol, ale našťastie sa mi nič nestalo. Sme v bivaku a môžeme začať s údržbou motocyklu. S výsledkom som spokojný, ak budem každý deň okolo 40. miesta, bude to v poriadku.“  David skončil na 38. místě a celkově mu patří 37. příčka.

 

Rudolf Lhotský: „Už som sa tešil na to, kedy to začne. Na úvod to bola výborná etapa so všetkým, čo k Dakaru patrí – ranným vstávaním, dlhým prejazdom, ťažkou navigáciou, skalnatými úsekmi. Prvýkrát som zažil prípravu roadbooku 20 minút pred štartom, a je to pre mňa trochu hektické. Ale darilo sa mi, veľmi som si to užil a radosť mi neskazil ani mierny pád, pri ktorom sa mi rozbil držiak roadbooku, takže idem ho vymeniť a opravovať motorku.  Ruda skončil 52. v etapě a 53. v celkovém pořadí.

 

Během první etapy upadli také další našinci – Jan Brabec, Libor Podmol a Rudolf Lhotský. Ale  dál jedou.

 

 

 

Výsledky – 1. etapa – Jeddah > Bisha (277 km):

Kompletní výsledky  viz  zde.

 

 

 

https://www.dakar.com/en/rankings

 

Zdroj  a foto – týmy