12h de Spa-Francorchamps 2022 : Profíci a amatéři v akci.

12h de Spa-Francorchamps: Profíci a amatéři

Je neuvěřitelné, že sport „snese“ konání tří konkurujících podniků třídy GT o stejný víkend a relativně nedaleko od sebe. Zatímco v Oscherslebenu vyrazilo do prvního závodu sezony ADAC-GT-Masters, absolvovalo pole 150 vozů na Nürbugringu druhý závod Série NLS a k tomu startovalo polo-amatérské pole šampionátu „Hankook 24h Series“ ve Spa-Francorchamps s 45 posádkami do své „12hodinovky“.

Za pousmání při tom stojí, že se v Belgii 12 hodin „v kuse“ ani nejelo. Po 5,5 hodinách v sobotu putovaly vozy do přísně střeženého parc fermé a teprve druhý den od nedělního poledne zbývajících 6,5h dojely.

V sobotu ještě vedl CP-Mercedes posádky Putman-Espenlaub-Lewis, když pak ovšem v neděli do dění výrazněji zasáhl jeden z mála skutečných profíků v poli, Pierre Kaffer („Dnes si zajezdím přes 4 hodiny“), tak nakonec bylo Phoenix-Audi LMS GT3, které si dělil s Erhartem, Krupiskim a Doppelmayerem, v cíli s celým kolem náskoku jako první.

Bývalý soupeř Tomáše Engeho z Formule Ford a F3 prostě ještě pořád umí… Smutně dopadl debut české stáje Buggyra Racing, za který startoval Adam Lacko a dcery majitele Koloce.

Jedna z nich již v sobotu po 67 kolech pěkný AMG-Mercedes GT3 poničila tak, že v neděli nenastoupili.

 

 

Vyhrál na dvě části rozdělenou 12hodinovku: Phoenix-Audi R8 LMS   

 

Pozdější vítěz Pierre Kaffer před startem klidně popíjel kafe: „Do závodnických „dupaček“ se převléknu později.!

 

 Poslední rady před startem: Zkušení Erhart a Kaffer radí kolegovi jedoucímu startovní stint.

 

 Tlačenice prvního kola v La Source

 

 Byly po sobotní části první: Putman-Espenlaub-Lewis a jejich CP-Mercedes GT3

 

 

 Zajímavý speciál z Francie: Vortex V8

 

Zajezdili si s Ligierem JS 2R po famózní trati ve Spa: Movití páni Denys, de Borle a Dewulf –  a tom Hankook Series asi především je.

 

Zda se českému Buggyra Racingu výlet do Arden vyplatil..?

 

 

To musí po takovém výsledku zhodnotit sám pan Koloč…         

 

 

Text a foto: Roman Klemm, Motor MAX