Spa: byli jsme u historicky prvního německého mistrovství LMP3.

Spa-Francorchamps:

U historicky prvního závodu německého mistrovství LMP3

Když jsem se dozvěděl, že německý klub ADAC plánuje pro sezonu 2022 zavedení jakéhosi „národního šampionátu LMP3“, tak jsem to považoval za špatný vtip. Kdo by se za daných hospodářských okolností a za existujícího ohromného počtu nejrůznějších šampionátů GT pouštěl do tak nákladného dobrodružství..?

Přihlášek na papíře ovšem během posledních měsíců přibývalo a když jsem si minulý víkend  prošel „starou“ boxovou uličku ve Spa, kde se jel první závod tohoto „Prototype Cup Germany“, viděl jsem tam skutečně 11 profesionelně připravených prototypů.

Dobrá, necelý tucet takových aut není základ pro opravdové „vytrvalostná“ klání – ADAC tohle dobře věděl a tak účastníkům připravil propozice obsahující dva hodinové závody za víkend. I při takovém formátu si tedy mohou zkušené týmy jako Toksport, Konrad, Reiter, Racing Experience, Koiranen, nebo Nielsen „zahrát na Le Mans“ s výměnou jezdců a pod.

V sobotu se na startu seřadily čtyři Ligiery JS P320, pět Duqueine D08 a dvě Ginetty G61, jejichž dunějící motory Nissan se při letmém startu dolů k Eau Rouge postaraly o hezký pohled a poslech.

Úvodní závod tohoto historicky prvního německého šampionátu vyhráli Marvin Dienst (svého času první šampion F4) s Berkayem Beslerem na Ligieru stáje Toksport-WRT před dvojicí Kratz-Weiss (Monschau-Duqueine) a Rakušany Janitsem/Angermayrem na Ligieru týmu Reiter Engineering (za který ještě nedávno pracoval Tomáš Enge).

Malá senzace pro pamětníky se bohužel nekonala: ikóna vytrvalostního sportu 70. a 80. let, v Německu žijící Franz Konrad totiž ve věku 71 let oznámil svůj comeback! V závodech ovšem nakonec nechal jet jen mladšího partnera Axcila Jefferiese. „V tréninku jsem si zde nějak namohl paži a děsně to bolí,“ odůvodnil Konrad skutečnost, že na gridu byl jen v civilu.

Také v nedělním závodě se prosadili Dienst s Beslerem, tentokrát ovšem před velmi rychlým „polským“ Interpol-Ligierem Winslowa a Cioseka. Kratz s Weissem obsadili 3. pozici, zatímco Reiterův bílý vůz skončil ve štěrku tak nešťastně, že se postaral o přerušení závodu.

Na účastníky šampionátu čekají ještě další tři podniky. V polovině července na Nurburgringu, o měsíc později na Lausitzringu a koncem října v Hockenheimu. Jsem již teď zvědav, jak se do té doby počet účastníků vyvine – opatrnost a zkušenost s podobnými projekty mi totiž napovídá, že tohle možná je exklusivně jediná sezona této třídy na národní úrovni…

 

 

 

Vyhráli oba závody prvního víkendu „ADAC Prototype Cupu Germany“: Dienst a Besler na voze týmu Toksport-WRT

 

 

 Comeback se zatím nekonal: Franz Konrad

 

 

 

Ligier bavorské stáje Reiter dojel v sobotu třetí, v neděli ale uvázl již ve druhém kole ve štěrku

 

 

 

 Dojeli v neděli druzí: Jamie Winslow a Damian Ciosek

 

 

 

Dalším historicky zajímavým prvkem byl návrat stáje Gebhardt, za kterou jeli Jacob Erlbacher s Michaelem Herichem. Na voze tohoto výrobce startoval roku 1985 Miroslav Adámek v Hockenheimu jako první Čech v MS značek.

 

 

 

 Hauserova Duqueine před Jefferiesovo Ginettou

 

 

Dojeli dvakrát mezi prvními třemi: Leonard Weiss a Torsten Kratz

 

 

 Jakým směrem se tohle políčko během sezony vyvine? Zvětší se nebo bude první ročník „Prototype Cupu Germany“ také posledním..?

 

Text a foto: Roman Klemm, Motor MAX