Do startovních listin se vrací jméno Vitver /2. Vrchy nebo okruhy ?

Do startovních listin závodů, nejen v tuzemsku, se vrací jméno Vitver. Ve stopách svého otce Vladimíra, známého a úspěšného vrchaře, který se před pár lety „odmlčel“, začíná kráčet jeho právě čerstvě jedenáctiletý syn Matyas.

Pokračování rozhovoru.

 

A po motokárách vrchy nebo okruhy ?

 A co dál, až povyrosteš? Lákají tě třeba také vrchy, či okruhy, které roky jezdil táta??

Ano, lákají, chtěl bych na okruhy. Táta říká, že když to se mnou půjde takhle dál, že mi postaví nějakého Lotuse na okruhy – již v příštím roce.

 A vrchy ??  Nevím, táta říká, že to závodění se sériovými závoďáky je o ničem, že to je nuda, jak na závodění, tak na koukání a kvalitní prototypy, či skupina E2-SH je zase moc nebezpečná…  Ale to je ještě daleko.  Ptal jsem se táty, zda mi půjčí svoji kombinézu, co má doma na schodišti na hřebíku, a Audinu ( pozn.: TT DTM)… .  

 Každý ráno jdu kolem, a jak tam visí na rezavém hřebíku, myslím si na tátovy Lotuse, Yarise a Audinku…  On se směje a říká, Maty, nemám s tím problém, ale vše má svůj čas, nesmíme to uspěchat, ale musíme to stihnout, než budou všude jen ty elektrický kaše.  Pořád slyším, že kopce jsou výzva, že to nedá 99 okruhářů, že jim na to něco chybí…..  A že to s rychlým autem nemůže jet každý….., Proto to musím vyzkoušet a uvidíme, ale myslím si do budoucna na okruhy i kopce a možná i formule.

 Co vysněné závodní auto?:-)

 Jednoznačně tátova Audi DTM, Formule 2, ale i auto na styl Kena Blocka.

 

 

 Do jaké chodíš třídy a jak zvládáš skloubit ježdění po závodech se školou?

Teď jsem šel do 5. třídy a je to složité. Maminka a vlastně všichni v týmu říkají, že jak začnu flákat školu, že okamžitě končím. Učím se hodně vzdáleně, je to tak, že třeba ráno v 6-7 vstanu, musím se rozcvičit, nasnídat se, vyčistit zuby a kolem 8-9 jdu do oběda jezdit, po obědě je většinou cca dvouhodinová pauza, a tak se musím najíst a udělat nějaké úkoly.

 

Pak jdu zase jezdit tak do 17-18 hodin. Přijdu do obytky, vykoupu se, navečeřím a zas učení.

 Pokud to nestíhám nebo si jdu pohrát s kamarády, tak přijedeme ze závodů a musím to dotahovat po odpolednech a při doučování. Také již rok chodím na takovou mluvící italštinu, táta říká, že nemám být hloupý a že mám vědět, co si kdo kde povídá.   Mám taky dobrou paní učitelku a pana ředitele, kteří mne podporují a posílají mi úkoly a rozumně dávají testy, abych se stíhal doučit.  

 

Nyní tě čeká zimní pauza nebo naopak výlety na jih Evropy a nějaké testování, či závodění ??

30.10. jsem jel poslední závod a v listopadu a prosinci mě čeká několik slavnostních vyhlášení, a tak mám chvilku volno.  Mám tedy čas dodělat věci a srovnávací testy ve škole a k tomu jsem začal takovou domácí přípravu, co mi táta vždy na zimu nachystal, a on si potřebuje nechat opravit zuby, co jsem mu nechtěně vyrazil.

18.12.2022 jedu již na testování pro sezonu 2023 do italského Lonáta. V lednu budeme začínat asi Winter Cup, abych se rozjezdil, a v půlce února je již první závod série WSK… Bude to náročné.

Bude se ti po něčem stýskat, něco chybět ?

Ano, bude, za ty dva roky mám na závodech dost kamarádů a s tím, že budu hodně v zahraničí, je málo uvidím.  Také mi bude chybět tým Spirit a Petr Černý, kde jsem se naučil a i si užil zábavu, škoda, že se u nich nejede třída MINI, mám je hrozně rád.

 Na druhé straně mám od malička kolem sebe SVC-čko a to je velký kamarád.

 

 

Díky za  rozhovor a  ať se daří J)

Pavel  Jelínek,

šéfredaktor Motor-MAX.cz

Odkazy na tým:

https://www.facebook.com/matyas.vitver

www.svcgroup.cz

www.svcracing.cz
svcracing@svcgroup.cz
svc@svcgroup.cz

 

 

 

Do startovních listin se vrací jméno Vitver. Tentokrát Matyas.