Řídit Bohemu je zážitek. Nový silniční hypervůz Praha Bohema odhalen,

TRAŤOVĚ ZAMĚŘENÝ HYPERVŮZ

Exkluzivní, jedinečný silniční legální hypervůz s dechberoucí kombinací lehké váhy, vysokého výkonu a fenomenálního aero – pro ultimátní zážitek z traťového dne a plnou použitelnost a praktičnost pro silnici. To vše od firmy s prokázaným závodním úspěchem.

982 kg
Hmotnost k napájení

1,40 kg/bhp

Řídit Bohemu je zážitek jako žádný jiný. Nevzpomínám si, že bych řídil silniční legální auto tak blízko závodního auta. Nemluvě o tom, jak to vypadá – je to nádherné!

 

 

 

Není to auto, které by projíždělo USA, západní pobřeží na východní pobřeží říkají, pokud hledáte pěkný, pohodlný a hladký výlet. Ale je to auto, které si můžete opravdu užít na silnici, projít krabicí a jet rovnou na závodní dráhu – a pak na závodní dráze úplně zapomenete, že je to silniční auto.

Když jsem ho řídil na trati, okamžitě jsem se soustředil na jeho výkon; Kdybych se nepodíval dolů, abych viděl, že mám na sobě džíny, nepamatoval bych si, že jsem v silničním autě, protože se opravdu chová jako závodní auto – vlastně spíš jako jednomístný, protože je tam aero a příval. Řídil jsem ho s myšlenkou,tohle by mohl být prototyp, vlastně bych mohl testovat cestu do Le Mans‘. A pak přijdete do pitlane a odvezete ho po silnici. Je to úžasné!

Nedávno jsem to zkoušel s dvojitým zadním křídlem i bez něj v rámci testování na Slovakia Ringu. Je to opravdu velký rozdíl! Do druhé zatáčky jsem získal sedm nebo osm km/h (s křídlem navíc). Myslím, že to taky dává skvělý pohled. Funguje to dobře a je to první pokus týmu.

Zajímá mě, zda Praga integruje výsledky do přepracovaného zadního křídla, nebo je třeba nabízí jako nemodernizovanou traťovou variantu.

 

Brzdění bylo opravdu dobré. Bylo tam trochu vibrací, ale tohle je auto, které bylo dotlačeno na hranici možností. Byl jsem mimo šest, sedm, osm kol najednou, opravdu jsem to tlačil. A je to dlouhá trať – druhá nejdelší v Evropě, které věřím po Spa, takže jsem žasl nad brzdami; pedál nejede, a to je první věc, která jede v mnoha autech, když jste na závodní dráze.

Ale ne v tomhle autě! Pokud jsem tady opravdu vybíravý, ABS by se dal trochu doladit, i když to bylo poprvé, co byl spuštěn s ABS na trati.

Převodovka na silnici by mohla být také hladší. Na trati je to opravdu dobré, ale bude to mít mapu pro silnici. Je to jen otázka rampy a řezů na zapalování, než znovu zapojí spojku. To jsou jemné detaily, ke kterým se Praga dostane.

Uvnitř je také spousta skvělých detailů. Pro mě jsem malý rámeček, takže je tam vlastně trochu moc místa [na sedadle], ale polštář by se dal doladit na velikost řidiče. Knoflíky jsou moc pěkné. Ukazatele jsou opravdu snadno přístupné. Nasadíte volant a palubní deska se okamžitě rozsvítí – nemusíte čekat 20 sekund. Volant je jedním z nejtěžších dílů, které lze v závodním autě navrhnout. Každý má jiné ruce – a moje jsou spálené! – ale ergonomie z toho je opravdu dobrá.

Chtěl jsem vyzkoušet sedadlo spolujezdce, abych zjistil, jestli je pohodlné – a ano, je pohodlné. Vnitřek byl proveden velmi dobře. Vypadá to, že je super maličký, ale nikdy jsem nenarazil loktem do spolujezdce, když řídil auto. A když mluvíte s osobou vedle sebe, nemáte pocit, že jste si tak blízcí.

Je to malý kokpit, který dostane aero, ale funguje dobře. Vše, co potřebujete, je tam, dokonce i způsob, jakým fungují stěrače čelního skla.

 

Auto nevypadá jako nic jiného, co je venku. Má přední část Pragy, ale pro mě je zadní část nejkrásnější – má pěkný zadek! A je to opravdu super auto na řízení.

Po dvou letech strávených od projektu v USA jsem vlastně nevěděl, co mám čekat, když jsem včera přišel, ale přešel jsem od dobrého překvapení k dobrému překvapení.

 

 

 

 

Zdroj : Praga