Sébastien Ogier i po sobotě vládne Rallye Monte-Carlo 2023.

Mistrovství světa v rallye FIA 2023 se rozjelo na Monte.

Francouz uzavírá rekordní vítězství, týmový kolega Kalle Rovanperä o 16,0 sekundy za ním.

Sébastien Ogier sedí na pokraji rekordního devátého vítězství Rallye Monte-Carlo poté, co v sobotu ve francouzských Alpách předvedl další bezchybnou jízdu.

Poté, co si v pátek vybudoval značnou výhodu přes půl minuty, přešla Ogierova pozornost na zachování olova, když monacké utkání zamířilo do Alpes-de-Haute-Provence na šest asfaltových rychlostních zkoušek v celkové délce 111,78 km.

 

Sebastien Ogier (FRA) Vincent Landais (FRA) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT

 

S dnešním průběžném pořadím založeným na klasifikaci reverzní rally se Ogier musel potýkat s nejvíce znečištěnými silničními podmínkami, protože štěrk, kameny a bahno byly smeteny na pódia těmi, kdo běželi výš po poli.

Ogier, který jezdí na částečný úvazek za Toyotu Gazoo Racing, zaujal ostražitý přístup. Neměl náladu riskovat a zoufale se snažil neopakovat loňské zklamání, kdy ostrý kámen způsobil pozdní propíchnutí, které jeho vítěznou nabídku zbrzdilo.

V důsledku své opatrnosti však 39letý hráč viděl, jak se jeho nárazník snížil o více než polovinu tím, že zaútočil na kolegu GR Yarise Kalleho Rovanperäho. Do nedělního finále míří 16,0 sekundy jasně na vrcholu.

Ogier je přesvědčen, že má dost času, ale vzhledem k tomu, že do konce zbývají ještě čtyři zrádné etapy, může se stát cokoliv. Vítězství by ho vyneslo do čela čestné hody Rallye Monte-Carlo a překonalo by rekord, o který se v současnosti dělí se starým nepřítelem Sébastienem Loebem.

„Myslím, že by to mělo stačit,“ řekl. „Ten poslední byl nejnebezpečnější pro vpichy, tak jsem to vzal s nadhledem a jsem rád, že ta etapa už skončila. “

Úřadující šampion Rovanperä začal silně a vyhrál dvě ze tří dopoledních etap, aby si vytvořil odstup od hvězdy Hyundai i20 N Thierryho Neuvilla.

 

Kalle Rovanperä (FIN) Jonne Halttunen (FIN) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRTis

 

Kalle Rovanperä (FIN)

Neuville reagoval tím, že si sám připsal dva referenční časy, ale velký tlak od prvního pod temnotou Ubraye – Entrevaux nechal Neuvilla 16,0 sekundy na třetím místě.

Elfyn Evans se po pátečním propíchnutí dostal do první čtyřky se solidním comebackem. Velšan přeskočil Otta Tänaka ve druhé etapě dne a nikdy nezabloudil mimo první trojku za každý test, čímž skončil 24,5 sekundy mimo paty Neuvillovi.

Pro navrátilce Z M-Sport Fordu Tänaka zavládly pocity úlevy i zklamání poté, co technická závada zanechala jeho Pumu s těžším řízením, než je obvyklé.

I když to mu neumožnilo bojovat proti Evansovi, odvrácenou stranou Tänakova problému bylo, že posilovač řízení neselhal úplně – něčeho, čeho by se obával, protože v rozvrhu nebyl žádný servis uprostřed nohy.

Yarisův mladík Takamoto Katsuta se vyšplhal celkově na šesté místo poté, co přeskočil Daniho Sorda při první jízdě z Le Fugeretu do Thorame-Haute. Sordo, který je nyní sedmý, se nadále cítil zmaten nedostatkem konkurenceschopnosti ve svých etapových časech.

Nedělní finále se vrací do Alpes-Maritimes. Známý Luceram / Lantosque zahajuje řízení a následuje repríza La Bollène-Vésubie / Col de Turini, kterou posádky už ve čtvrtek večer ve vzteku řídily.

Obě etapy se opět opakují, přičemž druhá tvoří Wolf Power Stage, kde jsou k dispozici bonusové body.

 

Thierry Neuville (BEL) Martijn Wydaeghe (BEL) Of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM

Výsledky po sobotě:
1. S Ogier / V Landais FRA Toyota GR Yaris 2hr 27min 11 .5sec
2. K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris +16.0sec
3. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N +32.0sec
4. E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris + 56,5 sec
5. O Tänak / M Järveoja EST Ford Puma +1min 37,3 sec
6. T Katsuta / A Johnston JPN Toyota GR Yaris +2min 15.7sec

www.wrc.com

 

Slušně se drží i posádka Erik Cais (CZE) Petr Těšínský (CZE) . Takže ještě vydržet….

 

 

(RB)