Max Karhan na WSK Super Master Series v Lonátu.

Max Karhan a první závod WSK Super Master Series v Itálii

Pod vedením Marka Skřivana a s technikou IPK a motory od Macháč Motors odjel mladý závodník první závod série Super Master Series ve třídě OK na okruhu v italském Lonátu.

Další závod v Itálii, kde sbíral Max Karhan své zkušenosti, ale také si vybral tentokrát kupu závodnické smůly. Na 1300m dlouhé dráze WSK South Garda Karting se jelo za skoro jasného počasí s teplotami mírně nad bodem mrazu, při vyjasnění ukazoval teploměr krásných 14 stupňů.

Středou začaly v Lonátu volné tréninky a Max musel s mechaniky správně nastavit nový podvozek, společně udělali hodně práce a v týmu zavládla spokojenost.

 

Pátek:

Pátek už byl ve znamení tréninku oficiálního a měřeného, a protože přijelo mnoho silných týmu jako například Tony Kart, Ricky Flynn Motorsport, konkurence byla veliká, nebylo to už tak jednoduché jako v předchozím závodě a ztráta na nejrychlejšího v oficiálním tréninku byla 0,525, a to znamenalo dvacátou pozici ve volném tréninku.

Měřený trénink se ztrátou na nejrychlejšího 0,491 stačil na 19misto ve skupině a 37 místo celkově z 55 přihlášených rafanů.

 

Sobota:

Sobota začala ranním warmapem provětráním techniky a Max ji zakončil sedmnáctým časem.

Panovala dobrá atmosféra a Max se nemohl dočkat První Eliminatory Heat A-B.

Podle času v měřeném tréninku se Max zařadil do sk A, kde startoval z desáté řady.

Tím pádem podle harmonogramu jel v Sobotu pouze jen jeden kvalifikační závod, kde po startu se protáhl na 14 místo, ale bohužel už od začátku závodu měl spadlý přední nárazník, a proto kára nefungovala. Max si po závodě stěžoval, musel dost bojovat a dokončil závod po přidělené penalizaci až na místě dvacátém.

 

Neděle:

V raním warmapu se dostal na sedmnáctý čas. Bylo to takové rozehřátí v mrazivém ránu s nepatrnou ztrátou na nejrychlejšího jezdce. Dále následoval další kvalifikační závod Eliminatory Heat A-C, kde se jako vždy Max dral vpřed.

Z 19 místa po krásných soubojích, kde se i dokonce pohyboval po startu na místě dvanáctém. Ovšem když dojel do cíle, všem nám zase spadla rychle brada, protože měl pro změnu zase dole přední nárazník, a to znamená k času penalizace + 5,000 a tím pádem byl klasifikován až na 24 místě.

 

Po výměně všech potřebných komponentů a kontroly techniky i dat, se jela další kvalifikační rozjížďka tentokrát Eliminatory Heat A-D, kde znovu Max bojoval a dral se vpřed z 19 místa na startu. Dojel na krásném šestnáctém místě, ale tentokrát pro změnu se spadlým nárazníkem a znovu s penalizací + 5,000 byl posunut a klasifikován na místě dvacátém…

 

Trochu uklidněním přineslo to, že i když měl v každé z předchozích rozjížděk nárazník dole, dostal se do Pre finále a zařadil se na startovní pozice ze 12 řady. Krásný start a závod, kde se Max prodral na sedmnácté místo a závod i na této pozici dokončil, byl pro změnu tak jak už u předchozích rozjížděk podtržen a sečten penalizací, a to po čtvrté za tento víkend spadnutím předního nárazníku.

Klasifikovaný tedy tím pádem celkově na 46 místě, bez možnosti účasti v Super Finále.

Smolný nárazníkový víkend je za námi a přesouváme se testovat a připravovat se na nedaleký okruh, kde se pojede další závod WSK SUPER MASTER SERIES ROUND 2.

 

Poděkování patří všem partnerům, bez kterých by nebyla účast možná, samozřejmě mechanikům s rodinou Macháč Motors, protože zase motory šlapaly jako hodinky.

 

Max Karhan | závodník

 

 

Vláďa Rožánek,

foto Arnau Vinyals WSK