Maty Vitver s týmem se opět vrátili do Itálie.

Po návratu z Italských závodů a 14ti denním odpočinku jsme se opět vrátili do Itálie a pokračovali v pěti týdenním toulání po prestižních Italských závodech Lonato – WSK a Margutti Trofeo, Cremona – Iame serie a opět WSK.

Jak jsme již zmiňovali, půlroční příprava na vstup do třídy MINI padla za své. Winter Cup a dvě následující WSK byla pro nás velice poučná.. Přechod z Easy do Mini a mezi piloty z celého světa, byla brutální co do výkonnosti i psychického rozpoložení.

Stačí to říci slovy Matyho, tati já věděl, že nevyhraji titul, jako v Easy, ale že budeme tak vzadu, to mě to nenapadlo…

 

 

 

Poslední závod WSK s Mini, ale již dokazoval svoje kvality a i to, že se umí prodrat dopředu a i zajety čas 52,8.. se soukromou károu, starým karburátorem, bylo top. Nakonec jsme tento závod odjeli pod Italským týmem Gamoto kde jsme našli podporu.

Do dalšího závodu v Lonatu – Trofeo Margutti, jsme již přešli do velké káry, tedy dospělácké káry .  Matyas moc vyrostl a s výškou 160 cm již nemá šanci, ani smysl s podvozky Mini. Také jsme viděli i na jiných pilotech z easy, že pokud se chceme dál ve výchově pilota posunout, Easy 100 nemají pro nas hodnou a posadit ho hned do OKJ jsem se bál..

Je super, že v Itálii se přemýšlí a jsou tam třídy, které umožňují rozumný přechod do vyšších tříd s ohledem na věk a tělesnou schránku. Proto padlo rozhodnutí hodit různé šampionáty za hlavu a pokračovat prioritně ve výchově v Itálii a třídě Iame X30 Junior. To že se nejedná o žádné podřadné závodění značí i to, že se jede při mezinárodních závodech WSK.

 

 

Matyas provedl test, bohužel nebyl čas a tak byl vhozen do tréninků mezi KZtka… a první slova když dojel byla, vy jste se snad zbláznili, to je strašně rychlé a to chcete,  abych jezdil ve formuli ???  Vždyť jsem se málem 3x zabil ???? ….

A ale při druhé jízdě mu již KZ kolem sebe nevadila, oklepal se, zajel super čas…. a tak jsme šli do dalších 3 závodů s IAME X30 Junior, pro nás interně s hyundajem …….

Pro neznalé jen pár info: dospělácký podvozek, motor Iame X30 se startérem, kvalifikace 6 minut ( více méně max 3 kola), vyřazovací jízdy cca 12-14 kol, prefinále 15-17 kol a finále 17-18 kol, záleží na trati. Kvalifikace byli na všech závodech, jak přes kopírák do posledního kola jsme se drželi kolem 5 místa, ale v posledním kole nás odsunuli na pozici kolem 15 místa. Důležité, že jsme časově ztráceli na top 5-10 nula nula nic…

Ve vyřazovacích závodech jsme se potýkali s nezkušeností, ale také se štěstím, které nám ale úbec nepřálo. Maty musel řešit hodně nezaviněných situací a výletů mimo trať, tak i vyražení z trati. Máme začarovanou i takovou 8 pozici ve Finálové jízdě. V Lonatu na Margutty, když se protáhl z posledního místa na 16 místo, tak mu v 8 kole explodoval motor a musel odstoupit.

 

 

 

V Iame sérii v Cremoně, když se tlačil na 8 pozici, se toho zalekl a nechal se vyvést mimo trať , nakonec dojel na 13 místě celkově.

WSK v Cremoně – moc jsme se těšili, bohužel vyzařovací jízdy byly čertoj na ocase a pokaždé byl venku a i nárazník dole. Prefinále bylo na vodě a tak nám to pomohlo posunout se do 10 řady finálové jízdy. Maty šel do finálové jízdy namotivovaný, chtěl to posunout do první top 10.

Start se povedl a šel dopředu, bohužel se musel zase vyhnout bourajícím kolegům těsně před ním a tím jak musel ubrat, udělala se před ním díra, kterou sic stahoval, ale tím dostali pneu dost za uši, ale snažil se, makal i tělem všech 18 kol….. Na konci závodu byl se sebou nespokojený, protože si nesplnil co chtěl, ale za nás zopakování P13 je super a pomaličku půjdeme dál.

Na Velikonoce jsme se vrátili domů, Maty si dodělá školu a trošičku si po těch 5ti týdnech odpočine s kamarády.

Co dál, sezona 2023 v Italii je jasná, tam pokračujeme dál v týmu GAMOTO, kde jsme moc spokojený.

 

Jak v ČR ?? V tom zatím nemáme úplně jasno …. novou, ale nepotřebnou techniku MINI nainzerujeme a rozprodáme a uvidí se…
Narychlo se snažíme zorientovat a zajistit nějakou techniku pro trénování a závodění v Čechách…, bohužel v tom zatím nemáme úplně jasno, jen víme do kterého poháru se v žádném případě nechceme vracet.

Přesto jsme se sezonou 2023 moc a moc spokojený a vidíme velký posun a moc se těšíme na další výzvy, zkušenosti a příběhy, které nám tento rok ještě připraví .

 

Tým SVC GROUP

Neprošlo jazykovou korekturou a úpravami