Vltavu vyhrál Tibor Érdi – István Kerék s vozem Ford Sierra RS Cosworth

Králem letošní Historic Vltava Rallye je Maďar Érdi

 Druhý podnik letošního evropského šampionátu v rallye historických vozů měl své centrum v Klatovech. Po dramatických bojích na trati si připsala vítězství maďarská posádka Tibor Érdi – István Kerék s vozem Ford Sierra RS Cosworth, stříbro obsadili zkušení Italové ´Lucky´ a Fabrizia Pons, pro třetí příčku si dojela rakouská dvojice Karl Wagner – Gerda Zauner.

Vše důležité o soutěži je k dispozici na stránkách www.pamk.cz .

Poté, co v úvodní etapě 31. Historic Vltava Rallye mělo potíže hned několik favorizovaných posádek, zúžil se boj o prvenství de facto na maďarsko-italský duel mezi dvojicemi Luigi ´Lucky´ Battistoli – Fabrizia Pons a Tibor Érdi – István Kerék. V závěru páteční části se posunuli do čela Italové, kteří pak v úvodu sobotního klání mírně navýšili svůj náskok. Klíčovou se ukázala náročná Mlázovská rychlostní zkouška, která se při obou průjezdech mimořádně vydařila maďarské dvojici.

Napoprvé nadělili jižanům skoro čtrnáct vteřin a posunuli se před ně do čela, napodruhé dokázali tempo ještě vystupňovat a navýšili svůj náskok téměř na půlminutu. V závěru pak sice měl jejich Ford Sierra RS Cosworth technické potíže, vedení však Érdi s Kerékem dokázali před černou italskou Lancií Delta HF Integrale uhájit.

Už s větším odstupem od těchto dvojic se pohybovali Rakušané Karl Wagner a Gerda Zauner s Porsche 911 SC, kteří nicméně bez potíží uhájili třetí příčku před německou dvojicí Jürgen Geist – Nico Otterbach a před svými krajany v podobě manželů Putzových.

Šestá dojela do cíle španělská posádka vedená známým Antoniem Sainzem (jehož synovec v současnosti brázdí okruhy formule 1), nejrychlejšími Čechy byli Vojtěch Štajf s Vladimírem Zelinkou s Toyotou Celica GT-Four.

Ti si po odstoupení z první etapy spravili chuť alespoň třetí příčkou v rámci sobotní etapy soutěže a také nejlepším časem z předposlední rychlostní zkoušky. V konečném pořadí evropského šampionátu byla ale jako nejlepší domácí dvojice klasifikována posádka Stanislav Budil – Petr Vejvoda, která byla absolutně devátá a v hodnocení vozů z 1. pol. 70. let obsadil jejich BMW 2002ti třetí příčku.

Budil s Vejvodou sice po úvodní etapě vedli také hodnocení domácího šampionátu, v něm se nakonec ale museli spokojit s pátou příčkou. O prvenství se v sobotu poprali zejména dvojice závodící se Škodami 130LR, tedy Jiří Kašpar s Pavlem Adámkem a Jan Frei s Romanem Maryškou.

Škodováci bojovali na všech rychlostních zkouškách o desetinky, v cíli soutěže byl o tři sekundy úspěšnější Kašpar.

Před Budila se v průběhu druhého dne soutěže dostali také Martin Knížek a Libor Kotrmon, celou soutěž dokončilo 52 posádek. Víkendová 31. Historic Vltava Rallye se obešla bez větších nehod a bez jakéhokoliv zranění.