Formule 2 tu zářila jako před 50 lety
Bylo to roku 1973, kdy dění v evropském šampionátu F2 naprosto ovládl dlouhovlasý Francouz Jean-Pierre Jarier – jedna z nejvýraznějších postav závodních tratí 70. let.
K triumfům a titulu šampiona mu pomohl tovární March-BMW 731 v klasickém lakování sponzora STP. A právě tento vůz letos v Hockenheimu prezentovala série HSCC Formula 2.
Je pozoruhodné, že minulý víkend shlédlo zápolení historické F2 v Hockenheimu několikanásobně více diváků, než tomu je v současnosti, kdy tato třída jezdí v rámci F1 a tribuny při tom zůstávají smutně prázdné. Inu trať v Baadenu je a byla Mekkou F2. Nebo to je odbornou kvalitou obecenstva..?
Tak nebo tak – F2 na Ringu opravdu zazářila, jak hned uvidíme…
Text a foto: Roman Klemm
Owen Adelman sice není žádný „Jumper“ Jarier, svůj March 731 ovšem dovezl v sobotu na 7. pozici a v neděli skončil 10.
Láska ke značce March zůstává v rodině: bývalý Brambillův Mk 731 honil po Ringu Graham Adelman
Mistrovský March 731 namaloval samozřejmě geniální Robin Herd („H“ z názvu značky)
Rok po Jarierovi se stal mistrem Evropy F2 znovu Francouz: Patrick Depailler. Jezdil také za March (Mk. 741) a také tento vůz byl letos v paddocku Clark-Revivalu. Závodil s ním Mark Charteris
Specialista kopců Švýcar Thomas Amweg a jeho Ralt RT1 byli celý víkend nejrychlejší kombinací F2.
Vítěz Amweg s krajanem Luciano Arnoldem.
Na Itala Rossiho (Chevron B42) a Němce Kaufmanna (March 782) zbyl jen boj o druhé místo.
Ex-profík Oliver Mathai na Lotusu 59B po velkém Jochenovi Rindtovi.
David Thornburn (ex-Mass/Hoffmann March 762) přesvědčil v neděli stíhací jízdou z posledního místa na startu na 5. pozici v cíli.
Nedarovali si ani centimetr: Martin Wood (March 781), Graham Adelman, Owen Adelman (oba March 731), Luciano Arnold (Brabham BT36) a Michael Bletsoe-Brown (Chevron B27).
V 70. letech byl Hockenheimring Mekkou F2. Díky popularitě domácích es Hanse Joachima Stucka a Jochena Masse bývalo pravidelně vyprodáno. Také letos byla návštěva moc dobrá. V motodromu jede Olivier Huez (March 722)
Nejstarším vozem pole (1969) byl tento Brabham BT30 s Maxem Bleesem v kokpitu.
Na rychlém Hockenheimringu jaksepatří téměř bez křídel: Robert Simas na Jaussaudově Marchi 712M.
Rakušan Roland Wiltschegg „propašoval“ do pole svůj Chevron B39 formule Atlantic.