Macíkův Čenda letěl dunami i přes kameny bez problému.

Macík s posádkou přeskákali soupeře v dunách
Druhá dakarská etapa byla díky své délce 460 km první pořádnou náloží nejen pro posádku MM Technology. V terénu se poprvé objevily duny, na kterých se naplno ukázalo vylepšené naladění podvozku Čendy a zvládl je s přehledem.

Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda úspěšně dokončili etapu na třetím místě a posouvají se v celkovém průběžném pořadí na třetí příčku.

Čenda je v dunách jako doma

Na trase dlouhé 460 km z Al Henakiyah do Al Duwadimi se Čenda poprvé setkal s písečnými dunami, na kterých mohl naplno předvést, co dovede. Vylepšení oproti loňské sezoně zafungovala, jak měla, oranžový kamion se v písku prakticky nezadýchal. „Z Čendy máme všichni radost, dneska se fakt ukázal. Nedělá mu problém žádný terén, v dunách jsme parádně odskakovali, jsme opravdu spokojení s tím, jak auto letos funguje.“, chválí závodní speciál mechanik David Švanda.

Navigačně pořadatelé závodníky nešetří

Ačkoliv celý průlet náročnou etapou završila posádka MM Technology na třetím místě, nevyhnuli se drobným zádrhelům v navigaci. „Ano, dneska jsem se ztratil. Bohužel je občas v navigaci nějaký chyták a pár bodů jsme trochu hledali. Ale žádná tragédie, stálo nás to maximálně pár minut času.“, svěřuje se navigátor František Tomášek a dodává: „Věřím, že už jsme si to vybrali a v dalších etapách už bloudit nebudeme.“

 

Posádka si vyjela posun v celkovém pořadí

Dlouhé trasy posádce továrního kamionu MM Technology vyloženě prospívají. Dnešní jízda v opravdu závodním tempu vynesla Martinovi Macíkovi Jr., Františkovi Tomáškovi a Davidovi Švandovi třetí místo nejen v cíli etapy, ale také v celkovém pořadí kategorie kamionů.

„Já jsem si to dneska nesmírně užíval. Čenda letěl úplně bez problému, i když etapa byla fakt drsná a dlouhá. Dostali jsme všichni zabrat, ale mám radost, že se nám podařilo předjet několik soupeřů. Třetí místo v etapě a vlastně i celkově nás parádně namotivovalo do zbytku Dakaru.“, vypráví s úsměvem Martin Macík Jr.

 

 

Setkání s lávovým polem zvládl Macíkův Čenda se ctí
První etapa letošního Dakaru byla kvůli odloženému startu zkrácena na 281 km. V terénu plném ostrých kamenů, který stál posádku MM Technology jednu pneumatiku, dojeli Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda 12 minut za vítězem etapy Janusem Van Kasterenem.

Ostré kameny Čendu neděsí

Pozvolný rozjezd etapy, která odstartovala oproti původnímu plánu o dvě hodiny později, továrnímu kamionu Čendovi svědčil. Na náročné trati plné ostrých kamenů přišel jen o jednu pneumatiku, kterou posádka rychle vyměnila a se změnou terénu nasadila svižnější tempo. Díky tomu úspěšně dokončila zkrácenou první etapu se ztrátou pouhých 12 minut na vítězný kamion.

„Prvních 150 km bylo super, i když jsme v té měsíční krajině nechali jednu gumu. Ale s tím se musí v tomhle terénu počítat. Čenda je ale ve formě, všechno fungovalo, takže až do konce už jsme dojeli úplně bez problémů.“, říká mechanik David Švanda.

 

Rychlá a technická etapa posádku nabudila

V průběhu etapy se posádka oranžového kamionu potýkala s různorodým terénem i s hustým provozem na trati. „Bylo to rychlý a technický, takže jsme museli jet hlavou. Jak jsme vyjeli z kamenů, šlápli jsme na plyn, abychom dohnali čas, který jsme ztratili díky výměně gumy.

Našli jsme pár zkratek a předjeli jsme De Baara, takže za nás nakonec poměrně spokojenost. Těšíme se na zítřejší etapu, to nás čeká 450 km, tam to doženeme“, shrnuje pocity posádky z prvního kola ostrého klání pilot Martin Macík Jr.

 

 

 

 

Nový rok zahájil Macík v letadle, Čenda už se podíval do terénu
Posádka MM Technology ve složení Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda odcestovala hned 1. ledna brzy ráno do Yanbu v Saudské Arábii, kde na ni čekal závodní kamion Čenda a další technika. Oranžový kamion poprvé vyrazil z bivaku v Alula do terénu už 3. ledna 2024 v rámci privátního testu ještě před startem Dakaru a úspěšně absolvoval administrativní a technické přejímky.

 

Výprava za Čendou hned zkraje roku

Zatímco většina národa dospávala příchod nového roku, pilot Martin Macík Jr. společně s navigátorem Františkem Tomáškem, mechanikem Davidem Švandou a dalšími členy týmu hned 1. ledna brzy ráno vyráželi na pražské letiště Václava Havla, odkud odlétali do Saudské Arábie.

V Yanbu totiž čekala na vyzvednutí veškerá týmová technika, a to včetně továrního kamionu MM Technology – Čendy. „Pro techniku jsme se vydali hned, jak to šlo. Až na pár drobností přečkala cestu v pohodě. Čendu jen trochu opucujeme a je připravený závodit.“, popisuje shledání s kamionem David Švanda.

Do bivaku 380 km po vlastní ose

V Saudské Arábii se nejede poprvé, všichni už mají tedy nacvičené představení s názvem „sežeň co nejrychleji místní SIM karty“. To se letos ukázalo jako oříšek, ale dobrá věc se podařila a oranžovo-černý konvoj se tak mohl vydat na 380 km dlouhý přejezd do bivaku v Alula. Tady na něj již čekal vyhrazený prostor v blízkosti dalších kamionů z dílny MM Technology, které se letošního Dakaru účastní.

První test v terénu proběhl ještě před startem

Ještě před startem Dakaru se Čenda s posádkou podíval poprvé do terénu v rámci privátního testu a absolvoval administrativní a technické přejímky. Trasa testu byla dlouhá 26 km a vedla rovným, kamenitým terénem.

 

Byla na ní hlavně příležitost vyzkoušet nejen odolnost kamionu, ale také navigaci. „Čendu jsme hned ráno pořádně protáhli a všechno funguje, jak má. Taky František se zahřál, protože jsme mohli otestovat i navigaci.

Přejímky po skončení testu pak byly jen formalitou, většina se zvládla v Barceloně, takže jsme připravený a těšíme se na start!“, shrnuje dnešní den Martin Macík Jr.

 

MM