Jen tři měsíce do ME ve Štikovské rokli u Nové Paky.

 Štikovská rokle se již připravuje na další „Evropu“

Něco málo přes tři měsíce zbývá do zahájení tradičních autokrosových závodů ve Štikovské rokli u Nové Paky. A to tradičních doslova, neboť novopacký závod je jedním z mála, který je zařazen v seriálu Mistrovství Evropy téměř bez přerušení, a to již od roku 1979. V roce 1990 se ve Štikovské rokli jelo ME družstev (ne jednotlivců) a v roce 2020 zabránil uspořádání závodu ME covid.

Každoročně se obecně zpřísňují podmínky v automobilovém sportu, včetně autokrosu. Pro udělení licence trati je tedy nezbytné neustále závodní trať a její bezprostřední okolí upravovat tak, aby ji odsouhlasili zástupci mezinárodní automobilové federace FIA. Zásadní úpravy před letošním vrcholem – závodem ME se týkají především stavby svodidel mezi stanovišti č. 5 a 6 (od majáku ke Studánce) dle požadavků FIA.

V letošní sezóně je v kalendáři deset závodů Mistrovství Evropy. I když zájemců by bylo víc. Bylo rozhodnuto, že v zemích, kde se pořádají dva závody (Německo, Francie, Česko), bude vždy jeden podnik rotovat. Letos se to dotklo Přerova, který má roční pauzu.

 

Poté budou následovat Francie a Německo. Šampionát zahájí počátkem května Seelow, v červnu budou následovat Bauska, Vilkyciai a Matschenberg. Pátým  závodem bude v tradičním termínu 6.-7. července Nová Paka. Druhou polovinu zahájí červencový závod v Saint Georges a budou následovat Nyirád, v září Saint Igny a Maggiora. Závěrečný závod se pojede ve španělské Mollerusse v říjnu.

Novinkou je TAX Championschip pro cestovní vozy (plechovky). Pojedou se celkem čtyři závody – Molča, Matschenberg, Nová Paka a Nyirád. Řada jezdců vznik tohoto seriálu uvítala a lze tedy předpokládat poměrně početnou účast. V roce 2023 vyhrál tuto kategorii v zóně střední Evropy Petr Šimurda s fábií z dílny Václava Fejfara.

Připomeňme ještě, že loňská sezóna byla pro české zástupce velice úspěšná, neboť získali celkem tři tituly Mistrů Evropy. A to Petr Nikodém (Super Buggy), Jakub Novotný (Buggy 1600) a Aleš Florián (Junior Buggy).

 

PR

Pavel Vydra

 

přípravy tratě