Pětinásobný mistr Evropy Merli plánuje start na Pikes Peak v Coloradu

CHRISTIAN MERLI NA PIKES PEAK ON WOLF AUROBAY
23. června se multišampion z Trentina zúčastní jako oficiální pilot 102. výstupu na Pikes Peak v Coloradu (USA) s Wolf Aurobay GB08 2.0 HP.

BRESCIA- Oficiální tah pro italský tým vedený Giovannim Bellarosou, který vidí zároveň realitu obrovské hustoty jako je Volvo Aurobay, prototyp Wolfa speciálně vyrobený s vrtulí Volvo turbo 2000 a za volantem pětinásobný mistr Evropy Merli. Vše pro to, aby čelil neuvěřitelné trati, která začínala ve výšce 2862 metrů, aby dorazila po 19 900 km ve výšce 4300 metrů Čelit 156 mezi zatáčkami a zpět pro převýšení 1439 metrů. Toto je “Závod do oblaků”, kde se může náhle změnit počasí: mlha, led a sníh stále číhají.

 

 

Sen, který se splní
„Velká emoce, jsem velmi rád, že jsem se mohl zapojit s Wolf Racing Cars a Aurobay v tomto úžasném závodě Pokaždé sen horolezce o jízdě na legendárním Pikes Peak. Nebude to snadné. Je to ošidný výstup, ale uděláme to nejlepší. Mám k dispozici tým špičkových profesionálů.“

„Vzhledem k délce trati jsou předzávodní zkoušky rozděleny na dvě části. První s Wolf Aurobay Gb08 2.0 Hp je naplánován na 1. a 2. června, zatímco druhý 7. 8. a 9. června. Závod se koná na 23. stejného měsíce. Jsem, jak se říká v Americe, nováček, nováček na americké dráze a proto povinen zúčastnit se všech testovacích sezení.

Mimo jiné v týdnu bude možné výstup projet silničním vozem s důrazem na respektování rychlostních limitů. V USA jsou extrémně přísní. „

 

 

The Track
“Vše k objevování, začínáme z 2862 metrů do cíle v nadmořské výšce 4300 metrů. Vzhledem k neúrovňovým, přirozeným podmínkám jako tlak, teplota a změna počasí, není tedy vůbec vzácné potkat na začátku slunečné povětrnostní podmínky a poté narazit na zledovatělé dno vozovky nebo sněhové srážky na nadmořská výška naopak ovlivňuje i výkon motoru, protože se snižuje koncentrace kyslíku a atmosférický tlak a dochází k výraznému úbytku aerodynamické zátěže.

Motor? Jedná se o dvoulitrové turbo s výkonem 380 koní“.

Sezóna 2024
„Udělám nějaké soutěže CEM, ale abych se zúčastnil v Coloradu, musím pár schůzek vynechat. Těžko vymyslet název. Případně bych se mohl zúčastnit švýcarského šampionátu, protože mě požádal místní sponzor. Ve Švýcarsku můžete opět závodit s volnými motory bez omezení kola a hmotnosti 560 kg jako před rokem 2023.

Nejen to, mohl bych se i pobavit na některých rallye”

 

 

 

PR
Maurizio Frassoni

zdroj face