Filip Salaquarda a Libor Milota v GT OPEN na Hungaroringu devátí.

Top 10 pro I.S.R. Racing na Hungaroringu

 Česká posádka týmu I.S.R. Racing ve složení Filip Salaquarda a Libor Milota
vybojovala v nedělním závodu šampionátu International GT OPEN na Hungaroringu deváté místo. Na Hungaroring vyráželi oba jezdci týmu s nadějí, že dokáží zužitkovat znalost okruhu. Páteční tréninky tomu nasvědčovaly, Audi R8 GT3 českého týmu se pohybovala v popředí výsledkové listiny.

Pro sobotní kvalifikaci si připravilo překvapení počasí, slunečnou oblohu vystřídala silná bouřka a následně velmi mokrá trať. „Od prvních zatáček jsem cítil, že vůz nefunguje optimálně, normálně jsme na vodě velmi silní, ale tentokrát vůbec nezatáčel,“ vysvětloval Salaquarda po zajetí 12. času ve třídě PRO-AM. Mechanici brzo přišli na příčinu v podobě diferenciálu a začal
závod mechanikům s časem před startem závodu, protože bylo třeba vyndat celou převodovku.

Salaquarda do závodu nakonec stihl odstartovat z boxové uličky a při postupu vpřed sváděl hodně dramatických soubojů. „Dnes jsem si pořádně zabojoval, přestože se tady špatně předjíždí, dařilo se mi postupovat dopředu. Těsně před plánovanou zastávkou se však rozsvítila kontrolka teploty oleje v převodovce a raději jsme zastavili, abychom neriskovali její úplné zničení,“ dodal Salaquarda.

 

Nedělní ráno zahájila druhá kvalifikace, kterou narušily dvě červené vlajky. Milota postupně zrychloval a nakonec z toho bylo deváté místo ve třídě PRO-AM. To na startu ještě vylepšil a držel se na dohled první pětky. „S kvalifikací jsem byl vcelku spokojený, vylepšil jsem si o více než půl sekundy osobní maximum. Čas mohl být ještě lepší, v nejlepším kole jsem v posledním sektoru dojel pomalejší vůz a ztratil pár desetinek,“ ohlížel se Milota.

„Start se mi podařil výborně, dostal jsem se dopředu a chytil velmi dobrý rytmus. Ještě jsem zlepšil průjezd hlavně horní šikany a také poslední sektor. Spolu s Hockenheimem to asi byly mé dva nejlepší stinty v letošní sezóně.“ Výměna jezdců v polovině závodu proběhla bez problému, to ale neplatilo o výměně pneumatik. U levého předního kola nešla povolit matka, musela se použít náhradní utahovací pistole, což znamenalo ztrátu cenných sekund.

Po dokončení navíc výjezd blokoval jiný vůz a mechanici museli vůz s číslem 75 odtlačit několik metrů dozadu. Po vydařených předjížděcích manévrech se Salaquarda dostal na 9. místo třídy PRO-AM. „Měl jsem zablokovaný výjezd, spolu s výměnou kola
nás to stálo asi šest, sedm pozic. Auto se chovalo perfektně a skvěle jsem si zazávodil. Bylo tam hodně soubojů, snažil jsem se postupovat co nejrychleji dopředu, ale bez zbytečného rizika.

Z jízdy jsem měl velmi dobrý pocit, co do rychlosti to byl určitě náš nejlepší víkend,“ zhodnotil Salaquarda a Milota dodal. „Být v desítce je fajn, ale máme vyšší cíle. Musíme zatnout zuby a makat, odměna pak bude o to sladší.“

 

„Hungaroring se mi nehodnotí lehce, protože co do rychlosti by to byl zatím náš nejlepší víkend a věřili jsme si na lepší umístění. V sobotu nás srazily technické problémy s převodovým ústrojím, tušíme příčinu a uděláme maximum, aby se neopakovaly. Libor v neděli zvládnul slušně kvalifikaci a velmi dobře se mu podařil start. Jel rychle a bez chyb a bojovali jsme o první pětku. Bohužel při
zastávce byl problém s povolením levého předního kola, což nás stálo cenné sekundy.

Filip mohutně dotahoval soupeře a dostali jsme se do první desítky. Nicméně je to slabá náplast, podle časů na kolo jsme mohli bojovat o stupně vítězů,“ bilancuje šéf týmu Igor Salaquarda. „Nezbývá, než si projít tento víkend a co nejlépe se připravit do Francie. Okruh Paul Ricard bude náročný, pro Libora půjde o novou trať a v červenci se dají očekávat velmi vysoké teploty, takže trať bude dost klouzat.“

Další závodní víkend šampionátu International GT OPEN je v plánu 20. a 21. července na okruhu Paul Ricard ve francouzském Le Castellet.

 

PR