Foto-story
Jeden z klubů v paddocku Brněnského Revivalu: Honda Club Nymburk
Brněnský Revival 2024, to nebyla jen rychlá závodní vozidla na trati. Fandové se mohli hodiny potulovat paddockem a na každém metru narazili na zajímavosti ze světa motorismu. Toho využily i početné kluby.
Za všechny ostatní představíme „Honda Club Nymburk“, který se v Brně objevil početně zastoupen.
A přivezl s sebou i mnoho zajímavých výrobků, se kterými japonská značka posunula světové hranice automobilové a motocyklové techniky. A pozor: na fotkách jsou výhradně aktivní členové a členky klubu – žádné modelky bez silného vztahu ke značce Honda…
Text a foto: Roman Klemm
Část Honda-Clubu-Nymburg. Členové přijeli z celého Česko-Slovenska a s Brněnským Revivalem byli velmi spokojeni.
„Zvláštní klenot“ Honda-stánku, o který měli diváci právem největší zájem: Honda NSX Targa 6qmanual (NA2) z roku 1998. Automobil s neuvěřitelným objemem 3195 ccm těžil z pokročilé aerodynamiky ve stylu inspirovaného kokpitem stíhačky F-16 a přispění zesnulého mistra světa formule 1 Ayrtona Senny během závěrečných fází vývoje. S touhle modifikací lhd 6q manual bylo vyrobenou pouze 77kusů !
Jana z Plzně na Hondě CBR 600F z roku 1989. CBR má obsah 598 ccm a byl svého času revolucí na sektoru sportovních motocyklů. Důvod byl jasně patrný v aerodynamické karoserií s plným krytím. Méně viditelná byla změna technologického paradigmatu, která zničila každý druhý sportovní motocykl střední váhy na světě a navždy změnila způsob jakým byly sportovní motocykly navrženy a vyrobeny.
Vendy ze Slušovic s touto neméně atraktivní Hondou CBR RR-R Urban Tiger nejen pózuje: motocykl z roku 1994 jí patří a pravidelně ho prohání! Urban Tiger o objemu 893 ccm byl jemným vylepšením původního, revolučního FireBlade z roku 1992 s úpravami podvozku a novým vzhledem. Kapotáž byla širší a vyšší a díky novým světlům byla okamžitě rozpoznatelná: pryč byly dvojité kulaté jednotky, nahrazené novým uspořádáním světlometů „liščí oko“
Honda Legend coupé (KA8) z roku 1994 má objem motoru 3206 ccm. V Japonsku byla tato Honda známá také jako „Super Legend“ a zároveň byla použita jako testovací platforma pro nové technologie a výzkum NSX.
Honda Prelude o objemu 1958 ccm z roku 1990: Díky evolučnímu stylu svého předchůdce sdílel designové prvky z Hondy NSX , které byly představeny později v roce 1990. Prelude se vyznačoval inovativními prvky na svou dobu, jako je koeficient aerodynamického odporu 0,34 , střešní sloupky vyrobené z vysoce pevného kovu . Dostupná možnost prvního mechanického systému 4ws řízení všech čtyř kol na světě .
Časopis Road & Track zveřejnil shrnutí testů, které ukazují, že Honda Prelude 2.0Si 4WS z roku 1988 překonává všechna auta toho roku ve slalomu s rychlostí 65,5 mph (105,4 km/h), a to i vozy jako Porsche a Ferrari.
Honda CRX z roku 1989 o objemu 1590 ccm. První generace CRX byla prodávána v některých oblastech mimo Japonsko jako Honda Civic CRX . Ačkoli existuje mnoho předpokládaných definic pro inicialismus CR-X, nejrozšířenější je „Civic Renaissance Experimental“.
Honda Civic GT z roku 1987 o objemu motoru 1488 ccm. V roce 1987 se motoristický sport v Japonsku stal velmi populární.Pravidla skupiny A uváděla, že karoserie vozu se musela podobat sériovým modelům, takže Honda začala s nově vydaným Civic GT jako základem. Tým Mugen Motul začal s 1,5litrovým motorem vyladěným tak, aby chrlil 180 koní při 7 800 otáčkách za minutu, což byl oproti jeho 100 koním při 5 500 otáčkách byl velký skok, díky kterému získal Civic pole position a předčil i BMW řady 6, které měly více než dvojnásobný zdvihový objem.
V barevném schématu „Fighting Red“ lakovaná Honda CBR 600F2 supersport z roku 1990 má objem 599 ccm. Kombinuje nový standard výkonu ve střední hmotnosti s největším komfortem a všestranností ve své třídě. Stejně jako předtím nebo potom přepsala CBR pravidla výkonu a byla o generaci před svými soupeři.
Pohled na model NSX Targa animoval některé členky klubu k šíleným kouskům…