Minardi Day 2024 v Imole: Opět velkolepá nabídka
Minardi Day na okruhu v Imole, to je již dobře zaběhlá stálice italského automobilového sportu. Také roku 2024 se za téměř 40stupňového vedra po okruhu proháněly desítky závodních speciálů všech možných epoch a tříd. Jen ohledně známých jmen za jejich volanty, nebo alespoň v paddocku znamenal letošek malý pokles.
Stěžuji si ale na vysoké úrovni – na velmi vysoké: jak ukáže následující foto story, která osvětlí jen maličký segment celkové nabídky. Bylo pořád ještě nad čím žasnout.
Text a foto: Roman Klemm
Roku 1992 tento Ferrari F92A tifosi moc radosti nedělal, minulý víkend ovšem byl v Imole jedoznačně nejrychlejším vozem podniku.
Jen o málo pomaleji se hnal po dráze tento Shadow DN8. „On s ním dokonce skáče přes obrubníky“ zděsili se někteří kolegové na trati.
Klasická fotografie o sobotní poledne na cílové rovince: Giancarlo Minardi a všichni účastníci.
Minardiho první pilot F1, Giancarlo Martini se stal náruživým sběratelem a restaurátorem: vlastní a pilotuje Tyrrell P34 z roku 1976…
…jeho vývojový stupěň ze sezony 1977…
– ..a tento Ferrari 126C4, který letos zůstal v boxech.
Další miláček publika: Villeneuvaho Ferrari 312T5 z roku 1980.
Atraktivní Hill GH2 Němce Guggemose skončil se zlomeným tlumičem takto.
Silná Rakouská frakce představuje stálé hosty Minardiho Dne: Rudi Raml a jeho Wolf WR7 slavili lineckým koláčem 20 let společného závodění,…
…Ramlův soused Alfred Ecker poprvé vyvedl jeho Lolu T620 formule SuperV…
…a salzburský Egon Hofer předvedl své Ferrari 250GT SWB
Majitel Brabillova Marche 761, signor Farnetti…
…nechal jet i Angela Guerru…
…a bratra velkého Gianclaudia, Doda Regazzoniho!
O italský půvab v boxech se postarala Rebacca z nedalekého Forli.
Kdo pozorně hledal, ten našel i exponáty „které tu ještě nebyly“ jako Thackwellův Ralt RB20 Formule 3000…
…nebo Shadow DN12 Davida Kennedyho. Poslední vůz této klasické značky.
Připravit přeplňovaný agregát není jen tak: problematický Arrows-Megatron pana De Lorenziho ujel jen jedno kolo.
Velkou seznací podniku byl Prostův McLaren-TAG MP4/3 z roku 1987.
Miguel Angel Guerra v Minardi M189.
K podniku patří i historická rallye po Emilii Romagna. Pan Minardi právě pouští vozy do poslední etapy.
Vozů F1 bylo v paddocku kolem tří desítek: zde vedle sebe stojí Dallara 190 (1990) a Ensign 180B (1981).