Společnost Volvo Trucks rozšiřuje používání oceli s nízkými emisemi CO2
Společnost Volvo zvyšuje používání oceli s nízkými emisemi CO2* ve svých nákladních vozidlech. Tato ocel se vyrábí z recyklovaného materiálu a bez použití fosilní energie a od příštího roku se bude používat v desítkách tisíc nákladních vozidel Volvo.
Společnost Volvo nyní ve svých nákladních vozidlech rozšiřuje používání oceli s nízkými emisemi CO2. Volvo bylo prvním výrobcem nákladních vozidel na světě, který tento typ oceli zavedl do svých elektrických nákladních vozidel v roce 2022. Nyní společnost rozšiřuje používání oceli s nízkými emisemi CO2 na všechna hnací ústrojí.
Novou ocel vyrábí švédská ocelářská společnost SSAB a nazývá ji SSAB Zero. Vyrábí se z recyklovaného materiálu a k její výrobě se používá elektřina bez fosilních zdrojů a bioplyn. Výsledkem je snížení emisí CO2 o přibližně 80 % ve srovnání s výrobou konvenční oceli využívající fosilní energii.
V příštím roce budou kolejnice rámu přibližně 12 000 nákladních vozidel Volvo FH a FM vyrobeny z oceli s nízkými emisemi CO2. To přinese úsporu 6 600 tun ekvivalentů CO2**. Jak se bude zvyšovat dostupnost oceli s nízkými emisemi CO2, bude zavedena do dalších modelů nákladních vozidel i do dalších částí nákladního vozidla.
Volvo plánuje nahradit i další materiály ve svých nákladních vozidlech alternativami s nižšími emisemi.
„Jedná se o další krok na cestě k naší vizi nulových emisí. Ocel je jedním z hlavních materiálů v našich nákladních vozidlech. Chceme vyměnit i další materiály, jako je hliník a plast, za nízkoemisní alternativy. Jsme hrdí na to, že v oblasti udržitelných materiálů v našich nákladních vozidlech zaujímáme vedoucí postavení v oboru,“ říká Jan Hjelmgren, senior viceprezident pro produktový management a kvalitu společnosti Volvo Trucks
Polovinu vozidla tvoří ocel
Potenciál pro snížení emisí CO2 je vysoký, protože téměř polovina nákladního vozidla se skládá z oceli (47 % nákladního vozidla Volvo FH s dieselovým motorem) a představuje přibližně 44 % emisí CO2 z výroby (od těžby po výrobu) z celkových 21 tun ekvivalentu CO2 u nákladního vozidla Volvo FH s dieselovým motorem.
Skupina Volvo Group spolupracuje s několika dodavateli v oblasti oceli s nízkými emisemi CO2. Ocel s nízkými emisemi CO2 bude důležitým doplňkem tradiční a recyklované oceli používané v nákladních vozidlech Volvo.
Společnost Volvo Trucks se zavázala k Pařížské dohodě a k dosažení nulových čistých emisí skleníkových plynů v dodavatelském řetězci nejpozději do roku 2040.
„Neustále usilujeme o další minimalizaci naší klimatické stopy. Rovněž směřujeme k větší cirkulaci jak v našich provozech, tak v našich nákladních vozidlech. Mnoho našich továren, dopravních prostředků a obchodních zástupců dnes jezdí na obnovitelnou energii,“ říká Jan Hjelmgren.
Fakta: Hlavní materiály, ze kterých je vyrobeno nákladní vozidlo Volvo FH, jsou ocel (47 %), litina (26 %), polymery (11 %) a hliník (8 %). Tyto materiály se podílejí přibližně 44 %, 26 %, 14 % a 8 % na emisích CO2 z výroby (od těžby suroviny po výrobu) z celkových 21 tun ekvivalentu CO2 u dieselového vozidla Volvo FH.
* Ocel s nízkými emisemi CO2 je ocel s výrazným snížením emisí CO2 (80 % nebo více) od těžby suroviny až po výrobu.
** Ekvivalenty CO2 zahrnují všechny emise skleníkových plynů včetně např. metanu.
PR