Dost jsme se toho naučili, zhodnotil Martin Koloc premiérovou účast aut Buggyry v Maroku
Jako náročná zkouška se ukázala být pro obě posádky aut v barvách Buggyry ZM Racing souboj s nástrahami Marocké rally. Účinkování Aliyyah Koloc v elitní třídě Ultimate ukončila velká havárie, po níž nemohl speciál Red-Lined T1+ v soutěži pokračovat. Jejího otce a šéfa týmu v jedné osobě Martina Koloce s vozem Red-Lined T1+ GTR zastavily v kategorii Open na trati poslední etapy problémy s převodovkou.
Přesto Martin Koloc hodnotil soutěž pozitivně, protože splnila svůj hlavní účel. Tím byla ostrá příprava na lednový Dakar.
Účinkování Aliyyah Koloc skončilo ve třetí etapě. Její vůz skončil v hlubokém příkopu, když se vyhýbal autu jedoucímu v protisměru. Naštěstí Aliyyah i její spolujezdec Sébastien Delauney vyvázli z hrozivě vypadající bouračky bez zranění. Jenže vůz Red-Lined T1+ byl tak moc poškozen, že dvojice musela z rally odstoupit.
„Vůz spadl z pětimetrové výšky do příkopu, kde zůstal ležet na boku. Aliyyah i Sébastien jsou naštěstí v pořádku, ale auto bylo vážně poškozené,“ popsal Martin Koloc nehodu své dcery. „Pravděpodobně šlo o soukromý vůz, který neměl s rally nic společného. V protisměru projížděl přes most a Aliyyah se mu snažila vyhnout, ale sklouzla z hřebene.
Samozřejmě se mi ulevilo, že jsou Ali a Seb v pořádku, ale bylo to zbytečné. Na to, co se stalo, se podíváme podrobněji, abychom se ujistili, kde se stala chyba.“
Aliyyah se v kategorii Ultimate, nejvyšší třídě cross-country rally a mistrovství světa FIA v dálkových soutěžích W2RC, utkala se skutečnými legendami. Mezi ně patřil devítinásobný mistr světa v rally Sébastien Loeb či pětinásobný vítěz Dakaru, Nasser Al-Attiyah. Přesto, že 20letá závodnice měla jediné auto této kategorie bez turbomotoru, dokázala se soupeři držet krok.
Pro Aliyyah to byl v Maroku premiérový start.
„Rally du Maroc jsem si opravdu užila. Tři etapy, které jsem absolvovala, byly docela obtížné. Na některých místech jsem s tratí trochu bojovala. Zvláště třetí etapa o délce 325 km byla pěkná a jelo se slušným tempem.“
Mladá závodnice se vrátila k nešťastné havárii. „Asi kilometr před cílem byl přejezd přes most. Silnice byla kluzká, měla jsem omezenou viditelnost. Brzdila jsem, ale nedokázala jsem včas zastavit. Auto dostalo smyk a skončilo v příkopu. Byl to docela velký pád, ale jeli jsme docela pomalu. Seb a já jsme v pořádku, to je to nejdůležitější,“ uvedla.
Poté, co byla Aliyyah nucena odstoupit, Martin Koloc v soutěži pokračoval.
Buggyra měla hlavní cíl, jímž bylo shromáždit maximum dat o tom, jak se turbodieselový vůz Red-Lined T1+ GTR chová ve srovnání s vozem bez turba, který řídila Aliyyah.
„Byla to pro nás pozitivní rally, i přes havárii Aliyyah. Měli jsme skvělé tempo. V Mirko Brunovi jsme měl vedle sebe špičkového navigátora, který zaskočil na poslední chvíli. Pro závěrečný den se nám podařilo zlepšit nastavení vozu. Podle mezičasů jsme odvedli dobrou práci. Jsem opravdu spokojený s tím, jak jsme se zrychlovali,“ shrnul Martin Koloc průběh Rally du Maroc.
„Máme rychlé auto s velkým potenciálem, ale musíme zapracovat na jeho spolehlivosti.
Jakmile se nám to podaří a budeme schopni dojet do cíle, můžeme myslet na dobré výsledky. Naučili jsme se hodně a získali obrovské množství dat, která nám pomohou vylepšit vůz pro Dakar. Bylo to poučné,“ dodal Martin Koloc.
Před startem lednové Rally Dakar čeká tým BuggyraZM Racing ještě série soukromých testů.
PR
Buggyra