Milan Engel byl v drsné etapě dvanáctý, Martin Michek třináctý celkově.

Po maratonské etapě přišla v úterý na řadu smyčka v okoli Neomu se 465 meřenými kilometry. Favorité odpadávali, na trati bylo k vidění několik hrozivých pádů. Jezdci z týmu ORION – Moto Racing Group ale náročný den na Dakarské rallye přežili a posunuli se celkovým pořadí dopředu.

Milan Engel se blýskl dvanáctou příčkou v etapě a celkově drží 21. místo. „Za výsledek jsem moc rád. Určitě se mi pojede lépe z předních pozic,“ prohlásil v cíli Engel.

 

To jeho kolega Martin Michek se trápil. „To, co se dělo na trati, bylo drsné. Dlouho jsem bloudil a ke konci jsem měl pád.“ Bývalý elitní motokrosař dojel v úterý na 20. místě, v celkovém pořadí se však posunul na skvělé třinácté místo.

 

Tohle byla skvostná etapa pro ORION – Moto Racing Group. Dva čeští jezdci v nejlepší dvacítce? To se jen tak na Dakarské rallye v motocyklové kategorii nevidí! Navíc během úterka museli favorité končit, pro zraněné létaly vrtulníky. „U všech pádů jsem projížděl. U Poláka Giemzy jsem se zastavoval a ptal se, jestli je v pořádku,“ popisoval náročný den Martin Michek.

 

 

Své nejlepší umístění v etapě si připsal Milan Engel – dvanácté místo je jedno z jeho nejlepších v kariéře na Dakaru. Maximem zůstává devátá příčka, kterou vybojoval před dvěma lety.

 

Jaká byla podle něho klíčová strategie? „Hlavně být pozorný, protože na trase byly skryté waypointy a musel si člověk pro ně zajet. Kdo jel hlavou, tak měl navrch,“ dodal Engel. Trasa během úterka vedla velmi náročným terénem.

 

Duny nebyly žádné, byl tam hlavně písek a v něm vylezlé šutry. Bylo to strašně ubíjející a velmi dlouhé na psychiku,“ doplnil jezdec, kterého v předchozí maratonské etapě brzdily technické problémy. „Bohužel i během úterka to blblo. Se samotným čerpadlem už nebyly problémy, ale motorka mi moc nešla nastartovat. V elektronice je furt nějaký hokej a musíme na to přijít.“

 

Nejlepší našinec Martin Michek bloudil i spadl.

 

Náročné chvíle prožil Michek, který po dojezdu do cíle přiznal, že si vybral svůj den. „Od dvacátého kilometru jsem bloudil, což mě stálo 25 minut. Než mi došlo, že jedu zcela mimo, tak to byla dlouhá doba. Skoro jsem pak nevěděl, na jaké místo se mám vrátit. Bylo to pro mě frustrující,“ tvrdil Michek, který se pak rozjel a pohyboval se kolem dvanáctého místa.

 

Před tankovacím bodem ale opět zabloudil a ke konci se potýkal s pádem.

 

„Přihodilo se to v řečišti. Vjel jsem do pole kamenů, jeden z nich mi nakopl zadní kolo, přetočil jsem se a mě to katapultovalo do vzduchu. Nicméně jsem se posbíral, motorka a já jsem v pohodě,“ popisoval Michek, který na nejlepšího ztrácí hodinu a padesát minut, celkově je třináctý. „Dakar se chýlí ke konci a špička tlačí na pilu, proto se dělají chyby.

 

Martin Michek

 

Celkové třinácté místo mě těší, je krásné. Ale určitě by mě těšilo víc, kdyby závodníci byli v pohodě, závodili se mnou, a já je překonal svojí rychlostí.“

 

Podle Engela se dají čekat v následujících dnech další náročné trasy přes kamenné cesty a vyschlé řečiště. „Bude to podobný terén, tedy hodně kamení a dost tvrdý povrh. Ve čtvrtek nás čeká v tomto 511 kilometrů, což bude rozhodující den,“ dodal Engel. Úterní etapu si pochvaloval Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group.

 

Je to skvělá výchozí pozice – Martin je dostatečně motivovaný, aby v následujících dnech uspěl a pohlídal si navigační chyby. Milanovi se po technických potížích v maratonské etapě zvedla nálada a chce se posunout výš. Víme moc dobře, že na lepší umístění rozhodně má.“

 

 

                                                                                                                                                                                                           

 

 

 

David Pabiška se posunul na 4. místo mezi dobrodruhy bez mechaniků.

 

David Pabiška jí dojel na 36. místě a v celkovém pořadí si polepšil na 32. příčku. V pořadí Original by Motul dojel David etapu na 4. místě a posunul se i na 4. místo celkového pořadí.

 

David Pabiška:  „Pořadatel nás chce asi ještě vyselektovat a dneska se mu to povedlo. 450 kilometrů převážně po kamenech několik kluků vyřadilo. Ale já se naštěstí držím, i když to dneska bylo hodně i o navigaci. Ze začátku jsme ve skupince zabloudili, což mě mrzí, protože jsem nedal na svůj instinkt a nechal jsem se strhnout davem.

Takže jsem hodně ztratil a pak se musel prokousávat dopředu. Bylo to dlouhé, ale jsem fyzicky v pořádku, motorku jsem dovezl celou, takže zítra jedeme dál.“

 

Rudolf Lhotský dnes zajel 51. čas což znamenalo 11. příčku v Original by Motul. V celkovém pořadí poskočil na 44. místo a je stále na 9. pozici v Original by Motul. Tyto výsledky ale může změnit penalizace, která Rudu čeká.

 

Rudolf Lhotský: „Bohužel je to tak. Nepodařilo se mi chytit jeden waypoint, takže očekávám penalizaci a sestup pořadím, ale zatím nevím kolik. Waypoint byl někde na skále, sjel jsem z ní a už se nešlo vrátit zpět, tak jsem ho tam nechal. Dakar je mistrovství světa v navigaci a chyby se dělají. A dneska to bylo navigačně hodně těžké.

 

Zuby naštěstí nebolí, antibiotika zabrala, ale také to není ideální. Člověk je furt pod prášky a tělu to dává hodně zabrat. Ale jedeme dál, už zbývají jen 3 etapy a to se musíme kousnout, sebrat poslední zbytky sil a do toho cíle to klidně dotlačit. „

 

 

Čtyřkolkář Kubiena  nadále  drží své pozice a celkově je stále sedmý.

 

 

Ve středu  po úterní okruhové etapě  čeká na závodníky přesun do bivaku Al Ula. Závodníky prověří 583 kilometrů trasy s měřeným úsekem o délce 342 km.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Motocykly – úterý  11.1. 2021 : 1. K. Benavides (Arg./Honda) 4:49:15, 2. R. Brabec (USA/KTM) -1:18, 3. Cornejo (Chile/Honda) -1:34,

 

…15. Engel -36:16, 20. Michek -44:34, 26. J. Brabec (všichni ČR/KTM) -1:04:10, 30. Podmol (ČR/Husqvarna) -1:14:34, 35. Krejčí -1:35:51, 36. Pabiška -1:36:15, 51. Lhotský (ČR/Husqvarna) -2:54:59.

 

Průběžné pořadí – po úterý  11.1. 2021: 1. Cornejo 36:51:00, 2. K. Benavides -11:24, 3. Sunderland (Brit./KTM) -14:34,

 

…13. Michek -1:50:59, 21. Engel -4:55:53, 32. Pabiška -8:41:07, 35. Podmol -9:23:10, 44. Lhotský -16:30:22.

 

Čtyřkolky – úterý  11.1. 2021: 1. Enrico (It./Yamaha) 6:24:41,

 

 …8. Kubiena (ČR/Yamaha) -1:27:08.

 

Průběžné pořadí – po úterý  11.1. 2021 : 1. Andujar (Arg./Yamaha) 46:35:11,

 

…7. Kubiena -6:30:35.

 

 

Motor MAX fandí  našim závodníkům na Dakaru.

 


Kompletní výsledky  viz  zde.

https://www.dakar.com/en/rankings

 

 

 

Zdroj  a foto – týmy