Peugeot i-Cockpit® slaví kulatých 10 let.

Peugeot i-Cockpit® slaví 10 let: příběh odvážného a úspěšného vynálezu

Před více než 10 lety se Peugeot u první generace modelu Peugeot 208 odvážil revolučně změnit jednu ze základních součástí vozu, která se v historii automobilů vyvíjela nejméně: místo řidiče. Systém i-Cockpit®, kterého se od té doby vyrobilo téměř 10 milionů kusů a postupně se rozšířil na celou modelovou řadu, prokázal, jak dokonale slouží ve prospěch emocí, bezpečnosti a pohodlí řidiče a posádky, což jsou dnes charakteristické vlastnosti vozů Peugeot.

 

ALLURE: Jedinečný a inovativní design

EMOTION: Nedostižný intuitivní požitek z jízdy

EXCELLENCE: Revoluční ergonomie

 

Zrodil se koncept i-Cockpit® se třemi základními prvky, které se od té doby nezměnily:

  • Kompaktní volant pro lepší pocit z jízdy a optimální ovládání;
  • Vyvýšený přístrojový panel, který umožňuje řidiči sledovat všechny informace důležité pro jízdu, a přitom nespouštět oči z vozovky;
  • Velký centrální dotykový displej, který je na dosah a na dohled a umožňuje řidiči ovládat hlavní funkce vozu.

 

Systém i-Cockpit®, který je dnes charakteristickým prvkem modelové řady Peugeot a je přítomen ve všech vozech, je také příběhem úspěchu.

 

Tento příběh začal v roce 2010, kdy byl na ženevském autosalonu představen koncepční vůz Peugeot SR1, elegantní kupé-kabriolet. Ten odhalil některé z nápadů, jimiž se značka zabývala. Mezi ně patří revoluční pozice řidiče měnící tradiční pravidla designu a ergonomie.

 

V té době se týmy Peugeot snažily vyvinout sedadlo řidiče tak, aby poskytovalo více emocí na palubě, lepší ergonomii a větší bezpečnost. Skupina designérů a inženýrů se pustila do práce a objevil se nápad zmenšit volant. Do té doby se ve všech vozech značky Peugeot používal volant většího průměru s tradičním čtením informací na přístrojové desce skrz volant. Idea nového způsobu získávání informací vycházela z teze, že ideální poloha pro čtení  je ve výšce očí.

Tato nová poloha v kombinaci s menším volantem vytvořila zcela nový vyvýšený přístrojový panel. Byl přidán dotykový displej, který výrazně zjednodušil veškeré ovládání a začal využívat konektivitu. To byl začátek dotykových displejů ve vozech Peugeot.

 

„Před značkou tehdy stála výzva podstoupit riziko a vytvořit inovativní a neotřelý koncept. Především jsme se museli ujistit, že se tento koncept líbí našim zákazníkům. Uspořádali jsme testování na okruhu pro francouzské a německé zákazníky. Nechali jsme je řídit vůz s klasickým volantem a přístrojovou deskou a pak jsme je posadili do prototypu s tímto novým volantem a přístrojovým panelem.

Zpětná vazba byla vynikající a velmi přínosná. Mladí lidé ocenili sportovní charakter, starší klienti oceňovali, že je vůz je mrštný, moderní a zcela přelomový. Všichni si osvojili malý volant velmi snadno. Měli jsme jistotu, že tu nabízíme něco jedinečného,“ říká Jérôme Micheron, produktový ředitel Peugeot.

 

V roce 2012 Peugeot 208 vyvolal i-Cockpitem rozruch

První generace vozu Peugeot 208 způsobila systémem i-Cockpit®, jež byl součástí sériové výbavy, rozruch. Velmi rychle se prosadil jako inovace, která změnila zážitek řidiče:

 

  • Větší potěšení z řízení: díky kompaktnímu volantu vůz reaguje na pohyby řidiče ještě pohotověji. Řidič navíc potřebuje ke stejnému manévru méně pohybovat rukama;
  • Větší pohodlí při řízení: díky umístění přístrojů jsou oči méně namáhány. Volant v nižší poloze umožňuje nastavit ruce do pohodlnějších úhlů a centrální dotykový displej umožňuje intuitivní ovládání hlavních funkcí vozidla;
  • Optimalizovaná bezpečnost: díky kompaktnímu volantu jsou reakce rychlejší, vyvýšený přístrojový panel umožňuje soustředit se na vozovku a výstražná hlášení jsou lépe viditelná. To vše snižuje únavu řidiče a tím zvyšuje bezpečnost;
  • Jedinečný design: technologický a elegantní vzhled umocňuje zážitek z jízdy.

 

Neustálý vývoj, lepší přizpůsobení potřebám zákazníků

Peugeot i-Cockpit® se od svého vzniku neustále vyvíjí a modernizuje. V roce 2016 se u druhé generace vozů Peugeot 3008 a Peugeot 5008 představila verze s digitálním přístrojovým panelem s uhlopříčkou 12,3ʺ, který lze plně konfigurovat a přizpůsobovat, zatímco pod centrální dotykovým displejem byly umístěny přepínače (toggle switches), které ještě více usnadnily přístup k základním funkcím. V roce 2019 se u druhé generace modelu Peugeot 208 poprvé objevil digitální 3D přístrojový panel.

 

U nových modelů Peugeot 308 (2021) a 408 (2022) postoupil Peugeot i-Cockpit ještě o krok dál. Získal nový systém infotainmentu i-Connect®, nový kompaktní volant schopný rozpoznat přítomnost rukou řidiče při používání asistenčních systémů řízení a dotykové ovladače i-toggles, které lze nakonfigurovat pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice a spouštění aplikací, přičemž všechny tyto funkce si může uživatel sám nastavit podle svého uvážení.

Vývoj kabiny Peugeot i-Cockpit® nekončí

Příběh systému Peugeot i-Cockpit® má pokračování: „I-Cockpit® musí zůstat vždy intuitivní, dynamický a ikonický: to je jeden z našich cílů. Peugeot byl v této oblasti průkopníkem, takže je na nás, abychom i nadále udávali směr v oblasti inovací a vynalézavosti, abychom zůstali o krok napřed a zůstali ikonou. Musíme se neustále snažit přicházet s novinkami, abychom i nadále překvapovali a zůstali na špičkové úrovni. Jedno je jisté, i-Cockpit® má před sebou budoucnost!“ prohlásil Bertrand Rapatel, šéfdesignér interiéru vozů Peugeot.

 

Koncept Inception, který byl představen na veletrhu CES v Las Vegas na začátku letošního roku, ukazuje budoucnost i-Cockpitu, s novým revolučním řídicím systémem Hypersquare, ovládaným novými pohyby rukou. Přizpůsobuje se tak nové generaci, pro kterou jsou tablety, dotykové displeje a další moderní zařízení dnešní doby neodmyslitelnou součástí každodenního života.

 

 

 

Peugeot: Peugeot je globální kreativní špičková nespecializovaná značka. Jejím novým sloganem, který se odráží v každém z jejích modelů a služeb, je Power of Allure. Mezi její hlavní hodnoty patří Allure (perfektní vzhled), Emotion (instinktivní potěšení z jízdy) a Excellence (nekompromisní kvalita a snadné ovládání).  Značka Peugeot, která je zastoupená ve více než 130 zemích světa, v roce 2022 prodala více než 1 050 000 vozů.

Do roku 2025 budou všechny její modely, osobní i užitkové, elektrické. Projekt Peugeot E-Lion představuje 360° přístup k dosažení cíle nulových emisí uhlíku do roku 2038. Elektrifikovaný Peugeot 9X8 Hypercar, který demonstruje vášeň značky pro motoristický sport, se účastní mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC), včetně závodu 24 hodin Le Mans.