To nejlepší ze stovek klenotů asfaltu u Solitude Revivalu 2024. Foto story RK.

Vybráno ze Solitude Revivalu 2024

Letošní binuální Solitude Revival sice do velké míry pokazil déšť, kdo si ale pospíšil, ten v sobotu dopoledne viděl to, co vidět chtěl: jízdy stovek senzačních silničních a závodních historických automobilů a motocyklů. Zde je alespoň malá část z těchto klenotů asfaltu. To, že je v mnoha případech řídili opravdoví mistři, ještě dodalo podniku na kráse. 

Text a foto: Roman Klemm

 

 

 Jeden z vrcholů dne: Jochen Mass za volantem Mercedesu SSK z roku 1927 v zatáčce Glemseck před hostincem Seehaus.

Takové vozy F1 na Solitude v 60. letech závodily: Cooper T75 z roku 1965

 

Solitude Revival to je vynikající průřez dějinami automobilismu: Armstrong Siddeley 16HP Sports Special z roku 1939 na rovince.

 

 Jistě nebyl nejelegantnějším výtvorem této značky: Porsche Daetwiler z roku 1961.

 

Sauber-Mercedes C11 předvedla značka z Untertürkheimu jen v paddocku.

 

Richard Lieb se projel v Porsche 911 RSR, se kterým startoval v Le Mans roku 2022.

 

Bývalý pilot F1 Karl Wendlinger míjí historickou věž ředitelství závodu. S jeho 2litrovým kompresorovým Mercedesem vyhrál přesně před 100 lety Christian Werner Targu Florio! Za pousmání stojí, že vůz konstruoval jistý Ferdinand Porsche…

 

 Neuvěřitelný kus historie automobilismu ČSSR: Alfa Romeo GTA 1300, kterou za železnou oponu importoval Zetor.

 

Günter Steckkönig na replice jeho Porsche 911, se kterým před 50 lety zářil na Targa Florio.

 

Bývalý jezdec Le Mans Rudi Seher na prvním Brabhamu Formule 1 – typu BT3.

 

Nevšední sportovní prototyp Nomad Mk1 z roku 1967

 

Hans Clausecker na záchranném Porsche 914R, který vznikl  z iniciativy Herberta Lingeho. 

 

 Další vůz z malosérie: Nomad-BRM Mk3

 

Klasika 30. let: Alfa Romeo 8C Monza.

 

Výborně dokumentována byla samozřejmě historie šampionátu DTM…

 

Klaus Trella na Reynardu-Opel F3, se kterým zářil mladý Michael Schumacher.

 

 Teprve před rokem znovuobjevený unikát: Melkus-Wartburg Typ59 – první monopost velkého východoněmeckého konstruktéra!

 

 Formulové vozy v poslední zatáčce 11kilometrového přírodního okruhu Solitude.

 

První zatáčka historické dráhy: Glemseck-Kurve.

 

Chudáci motorkáři a čekání na sucho…